Κυριακή, 22 Ιουνίου 2008

::::Φιλόλογοι::::

  1. http://tovima.dolnet.gr/front_page.php (Αναζητείστε άρθρα, από το αρχείο του ΒΗΜΑΤΟΣ στον σύνδεσμο: "Αναζήτηση με κριτήρια"πάνω δεξιά στη σελίδα...)
  2. http://www.kathimerini.gr/(Αναζητείστε άρθρα, από το αρχείο της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ στον σύνδεσμο: "Αναζήτηση με κριτήρια", πάνω δεξιά στη σελίδα...)
  3. http://www.enet.gr/online/online (Αναζητείστε άρθρα, από το αρχείο της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ στον σύνδεσμο: "Αναζήτηση" ...)
    http://www.culture.gr/war/index.jsp Υπουργείο πολιτισμού.
  4. http://odysseus.culture.gr/map/CulturalMap_gr/cultural_map_gr.html Διαδραστικός πολιστιστικός χάρτης της Ελλάδας
  5. http://odysseus.culture.gr/a/4/ga40.html Χρονολόγιο Ιστορίας και Τέχνης
  6. http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας
  7. http://www.komvos.edu.gr/ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΚΟΜΒΟΣ για την υποστήριξη των διδασκόντωντην Ελληνική Γλώσσα
  8. http://www.komvos.edu.gr/dictionaries/Dictionaries.htm ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΛΕΞΙΚΑ
  9. http://www.perseus.tufts.edu/ (από τις πιο ενδιαφέρουσες διευθύνσεις για φιλολόγους)
  10. http://www.typegreek.com (Πολυτονιστής)
  11. http://http://www.thesavros.gr/ (Θησαυρός της Ελληνικής Γλώσσης)
  12. http://hnc.ilsp.gr (Εθνικός Θησαυρός Ελληνικής Γλώσσας)
  13. http://www.mikrosapoplous.gr/thucy/ (ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ)
  14. http://www.ert-archives.gr/ (Oπτικοκοακουστικό αρχείο της ΕΡΤ)
  15. http://www.bbc.co.uk/schools/ancientgreece/classics/classics.shtml (διαδραστικά μαθήματα για την Αρχαία Ελλάδα)
  16. http://www.lexima.gr/
  17. http://greekhistory.gr/ (Ιστορία της Ελλάδος)
  18. H πύλη για την Ελληνική γλώσσα. (http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html)
  19. Ελληνικό κέντρο κινηματογράφου.
  20. Eλληνικές γραμματοσειρές---->
  21. ΥΜΝΟΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ ΚΑΙ ΤΑ ΓΛΥΠΤΑ! ΑΠΟ ΤΟ National Geographic!
  22. Στο Διαδίκτυο οι θησαυροί της Διεθνούς Ψηφιακής Βιβλιοθήκης
  23. H ζωφόρος του Παρθενώνα
  24. Mουσείο Ακρόπολης
  25. http://www.philologos.gr/links.html
  26. http://openarchives.gr/
  27. http://www.tlg.uci.edu/
Σελίδες Φιλολόγων με παρουσία στο Internet.
  1. http://www.filologia.gr/
  2. http://www.netschoolbook.gr/
  3. http://www.netschoolbook.gr/plous01.html
  4. http://www.de.sch.gr/~snikolai/
  5. http://e-filologos.blogspot.com/
  6. http://users.kar.sch.gr/mstamati/index.htm
Οι παραπάνω προτεινόμενες διευθύνσεις είναι λίγες. "Ψάξτε" τις σελίδες των φιλολόγων που προτείνω. Οι προτεινόμενες από τις ίδιες διευθύνσεις θα σας ανταμείψουν. Έτσι τη λίστα με τις χρήσιμες για σας σελίδες θα τη συμπληρώσετε εσείς, με προσωπική αναζήτηση.
Παραθέτω ένα σχόλιο που πιστεύω ότι θα το θεωρήσετε χρήσιμο:
Αποσπάσματα απ' το βιβλίο: "ΤΟ ΚΑΛΟΦΤΙΑΓΜΕΝΟ ΚΕΦΑΛΙ" του ΕΝΤΓΚΑΡ ΜΟΡΕΝ (Εκδόσεις του ΕΙΚΟΣΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ)
.
..Οι καθηγητές της μέσης εκπαίδευσης έχουν εξ' άλλου το καθήκον να εκπαιδεύονται στον εφηβικό κόσμο και την κουλτούρα του. Υπάρχει πράγματι πάντα, κάτω από τη "συνεργασία", μια "μάχη στην τάξη" μεταξύ καθηγητών που έχουν την εξουσία και του μεγαλύτερου μέρους των μαθητών, οι οποίοι σχηματίζουν το παράνομο underground τους και κάνουν τις μικρές τους παραβάσεις (αντιγραφή, σκονάκι, κ.τ.λ).....
...Τέλος το σώμα των καθηγητών δεν θα έπρεπε να κλείνεται στον εαυτό του σαν μια ακρόπολη πολιορκημένη από το ξέσπασμα της κουλτούρας των μίντια, που είναι εξωτερική του σχολείου και που αγνοείται ή αποδοκιμάζεται από τον πνευματικό κόσμο...
Σήμερα τα προβλήματα της παιδείας τείνουν να αναχθούν σε ποσοτικούς όρους: "περισσότερες πιστώσεις", "περισσότεροι δάσκαλοι και καθηγητές", "λιγότεροι ύλη", "λιγότερο διάβασμα". Όλα αυτά είναι σωστά. Χρειάζονται περισσότερες πιστώσεις και περισσότεροι διδάσκοντες... Χρειάζονται μεταρρυθμίσεις ευελιξίας, ελάφρυνσης, εξοπλισμού, όλες όμως αυτές οι αλλαγές από μόνες τους δεν είναι παρά "μεταρρυθμισούλες" που κρύβουν ακόμα περισσότερο την ανάγκη μεταρρύθμισης της σκέψης... Δεν μπορούμε να μεταρρυθμίσουμε την εκπαίδευση δίχως να μεταρρυθμίσουμε πρώτα τα πνεύματα, αλλά και δεν μπορούμε να μεταρρυθμίσουμε τα πνεύματα αν δεν μπορούμε να μεταρρυθμίσουμε πρώτα την εκπαίδευση. Βρισκόμαστε σε μια λογική αδυναμία η οποία προκαλεί μια διπλή εμπλοκή. Υπάρχουν εντονότατες αντιστάσεις σ' αυτήν τη μια και ταυτοχρόνως διπλή μεταρρύθμιση. Η τεράστια μηχανή της παιδείας είναι ανελαστική, ανθεκτική, σκληρή, γραφειοκρατική. Πολλοί διδάσκοντες έχουν βολευτεί στις συνήθειες στις κλαδικές τους εξουσίες. Είναι, όπως έλεγε ο Curien, σαν τους λύκους που ουρούν για να σημαδέψουν την περιοχή τους και δαγκώνουν όσους επιχειρούν να μπουν σ' αυτή. Υπάρχει μια αργόστροφη αντίσταση, ακόμα και καλλιεργημένα πνεύματα. Δεν μπορούν να δουν την πρόκληση...
... Πως λοιπόν να μεταρρυθμίσουμε το σχολείο αν δεν μεταρρυθμίσουμε την κοινωνία, αλλά πως να μεταρρυθμίσουμε την κοινωνία αν δεν μεταρρυθμίσουμε το σχολείο;...

::::Φυσική::::


  • Μαθαίνοντας στο Internet Φυσική:. Click εδώ

  • Μαθαίνοντας στο Internet Φυσική- Ηλεκτρικές Ταλαντώσεις: Click εδώ
    ------------------------------------------------------
    Η Φυσική διαθέσιμη με ένα
    Click (Ένα σύμπαν Φυσικής στη διάθεσή σας...)
  • ή physicsgr.net  

  • ------------------------------------------------------
    ΕΙΚΟΝΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ (ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΕΣ) & ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ.
  • Mια πολύ καλή σελίδα για το φως: http://light.physics.auth.gr/light_gr.html
  • Αστεροσκοπείο Αθηνών http://www.noa.gr/

Για προλάβω τυχόν παρεξηγήσεις:
Οι προσομοιώσεις είναι ένα νέο μέσο που διευκολύνει αφάνταστα τη διδασκαλία της φυσικής χωρίς να σημαίνει ότι καταργεί το εργαστήριο. Προσομοιώσεις και εργαστήριο συμπληρώνουν το ένα το άλλο.
Υπάρχουν φαινόμενα που μπορούν να προσεγγισθούν μόνο με τις προσομοιώσεις (π.χ. ατομικά φαινόμενα - μοντέλο του ιδανικού αερίου κ.λ.π.) όπως υπάρχουν και φαινόμενα και διαδικασίες που πρέπει να διδαχθούν οπωσδήποτε στο εργαστήριο (π.χ. κυκλώματα ηλ. ρεύματος, μετρήσεις φυσικών μεγεθών...).
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα εικονικά εργαστήρια είναι ιδεατοί κόσμοι και σαν τέτοιοι είναι προσέγγιση της πραγματικότητας αλλά σε καμιά περίπτωση δεν την υποκαθιστούν. Αυτός ο κίνδυνος πρέπει να επισημανθεί και αυτή την αδυναμία έρχεται το σχολικό εργαστήριο να καλύψει.
H διδασκαλία στο εργαστήριο έχει και άλλους στόχους καθόλου αμελητέους: Φέρνει σε επαφή τους μαθητές με την πειραματική έρευνα και όλους τους περιορισμούς της (Δεν μπορούμε να δούμε πέρα από κάποιο όριο, ούτε να μετρήσουμε χρόνους μικρότερους από επίσης ένα όριο).
Το εργαστήριο μαθαίνει τους μαθητές να κινούνται με προσοχή και συνέπεια αφού η πραγματικότητα κρύβει κινδύνους. {Δεν μπορώ να αγγίξω ατιμωρητί ένα καλώδιο ηλ. ρεύματος, ούτε ένα μέταλλο θερμοκρασίας 1000οΚ, ενώ στο εικονικό εργαστήριο μπορώ να ξαναρχίσω από την αρχή μετά από μια έκκρηξη πατώντας ένα κουμπί -(βλ.
πυρηνικό αντιδραστήρα στις προσομοιώσεις)}.
Ανακεφαλαίωση. 

Με όλους τους περιορισμούς, τα εικονικά εργαστήρια σίγουρα θα διεγείρουν το ενδιαφέρον των μαθητών για μάθηση και είναι στο χέρι μας να βάλουμε σε σωστό πλαίσιο τη "σχέση" τους μ' αυτά. Πιστεύω ότι από την αξιοποίηση των εικονικών εργαστηρίων θα ωφεληθεί και το εργαστήριο φυσικής του σχολείου αφού περισσότερες θα είναι οι απορίες των μαθητών που τώρα θα χρειασθεί να καλύψει.
Ένα άλλο κρίσιμο θέμα που θέτουν οι προσομοιώσεις - όπως και παιχνίδια δράσης στον υπολογιστή - είναι η διάκριση μεταξύ της πραγματικότητας και της εικονικής προαγματικότητας. Το σίγουρο είναι ότι στον πραγματικό κόσμο μας δεν υπάρχει η αντιστρεπτότητα του χρόνου κάτι που ισχύει στον εικονικό. π.χ. όταν προκληθεί μια εικονική έκκρηξη, δεν έχω παρά να πατήσω ένα κουμπί και να επανέλθω... Αυτό κάνει τους χρήστες των Η/Υ να είναι ιδιαίτερα ριψοκίνδυνοι στην καθημερινότητά τους, ως αποτέλεσμα της όσμωσης που έχει συμβεί, της εικονικής πραγματικότητας, με την πραγματικότητα. Για τούτο πρέπει να τονισθεί ότι: αφού τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, στο βαθμό που επιτυγχνάνουν να συγκινούν, συμμετέχουν στην εκπαίδευση, καθορίζουν το ποιοι είμαστε, αφού είμαστε οι πληροφορίες που έχουμε "καταναλώσει"!



Για τη δύναμη των εικόνων (άρα και της τηλεόρασης) θα σας πρότεινα να διαβάσετε το κείμενο της φωτογραφίας: (κάντε Click πάνω στη φωγραφία για να είναι αναγνώσιμο το κείμενο) Πρόκειται για κείμενο από τον: Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ αρχές 2008.





Η ληστεία της ανθρώπινης φαντασίας

Πώς στήθηκε το storytelling, η αφηγηματική μηχανή που χειραγωγεί τα άτομα και εξαφανίζει την ορθολογική σκέψη χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της ολοκληρωτικής κοινωνίας του Οργουελ και πουλώντας ως αλήθειες τα παραμύθια και τα ψέματα

ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΒΙΣΤΩΝΙΤΗΣ

Ο Ρενάτο Κούρτσιο, ένας από τους αρχηγούς των Ερυθρών Ταξιαρχιών, αναφερόμενος κάποτε στην αποτυχία της επαναστατικής βίας να αλλάξει τον κόσμο είπε ότι, στην ιστορική περίοδο την οποία διανύουμε δεν υπάρχουν νέες ιδέες και άρα τίποτε καινούργιο δεν μπορεί να διατυπωθεί. Οι σημερινές κοινωνίες επομένως είναι κοινωνίες αφηγήσεων. Ολοι μας λέμε ιστορίες. Θα πρόσθετε κάποιος ότι εξαιτίας της παγκοσμιοποίησης και της μεγάλης διασποράς των πληροφοριών, οι ιστορίες αυτές είναι μικρής διάρκειας. Ολα έχουν μια ημερομηνία λήξεως.

Κατά συνέπεια, οι τεχνικές της αφήγησης που εφαρμόζονται καθορίζουν τόσο τις μορφές άσκησης της εξουσίας όσο και της διαχείρισης της παγκόσμιας κοινωνίας.
Ολες αυτές οι τεχνικές περιέχονται στον όρο storytelling, που σημαίνει ότι ο μόνος τρόπος για να εφαρμοστούν οι σύγχρονες μορφές καταστολής είναι η μετατροπή της ιστορικής σε μυθική αφήγηση. Το περιεχόμενο και το εύρος του storytelling εξετάζει και αναλύει σε ένα ευσύνοπτο αλλά και εξαιρετικά περιεκτικό βιβλίο του ο Κριστιάν Σαλμόν, συγγραφέας και μέλος του Κέντρου Ερευνών για τις Τέχνες και τη Γλώσσα (που ανήκει στο γαλλικό Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών, CNRS).


Αν αυτό που κάποτε χαρακτήριζε μόνο το μυθιστόρημα, δηλαδή το «ψεύδεσθαι ειλικρινώς» όπως έλεγε ο Αραγκόν, μεταφέρεται στην κοινωνική και στην πολιτική αρένα, τότε ασφαλώς τα πράγματα δεν πάνε καθόλου καλά. Το μυθιστόρημα, ακόμα, μπορεί να είναι «αληθομανές χαλκείον», σύμφωνα με τον ευφυή ορισμό του Αλέξανδρου Κοτζιά, όταν όμως η εξουσία μετατρέπεται σε χαλκείο φημών και σε πεδίο διαστρεβλώσεων, η ελευθερία διατρέχει μεγάλο κίνδυνο.


Ελεγχος των συνειδήσεων
«Metal Gear Solid». Σύγχρονο game που λειτουργεί ως αφηγηματική μηχανή
Πώς συμβαίνουν όμως όλα τούτα τα ανησυχητικά; Πώς η μυθοπλασία μεταφέρεται από το μυθιστόρημα στην πραγματική ζωή, στην οικονομία, στην πολιτική και στην κοινωνία; Ο Σαλμόν διαβάζει τον παγκόσμιο χάρτη επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον του όπως θα περίμενε κανείς στις ΗΠΑ, τη μόνη ως στιγμής υπερδύναμη, το παράδειγμα της οποίας επιδρά καταλυτικά σε όλο τον πλανήτη.

Αυτό δηλαδή που λέμε παγκοσμιοποίηση, σύμφωνα με την ανάλυσή του, είναι ένας σύνθετος μηχανισμός, κινητήρια δύναμη του οποίου αποτελεί η αφήγηση, το storytelling. Εχεις μια καλή ιστορία;

Τότε έχεις και την εξουσία. Γιατί όμως, αφού οι άνθρωποι έλεγαν ιστορίες από καταβολής πολιτισμού και καταλάβαιναν τον κόσμο μέσω των αφηγήσεων, τα πράγματα σήμερα είναι τόσο ανησυχητικά; Κατά τον συγγραφέα, επειδή έχουμε τώρα μια κρίσιμη ποιοτική διαφορά.

Ενώ παλαιότερα οι αφηγήσεις διείσδυαν πάντοτε στο υπόστρωμα της εμπειρίας και ο άνθρωπος ήθελε να ξέρει γιατί συνέβαινε το κάθε τι, σήμερα οι αφηγήσεις του storytelling έχουν έναν και μοναδικό σκοπό: ερευνούν τους τρόπους να καθυποτάξουν την εμπειρία και άρα να ελέγξουν τις συνειδήσεις.


To φαινόμενο εμφανίζεται στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Η παγκοσμιοποίηση οδηγεί στη μετάλλαξη των επιχειρήσεων, η αφήγηση γίνεται ο πυρήνας σε κάθε επιθετική πολιτική της διοίκησής τους (μάνατζμεντ), γιατί η νέα οικονομία είναι πλέον μια μυθοπλασία. Μυθοποιεί τις εργασιακές σχέσεις, ηρωοποιεί το μάνατζμεντ και αναδεικνύει τους πρωταγωνιστές του σε γκουρού της παγκοσμιοποίησης.

Ετσι, όπως υποστηρίζει η Εύα Ιλιούζ, περάσαμε στην εποχή του «συγκινησιακού καπιταλισμού», με άλλα λόγια περάσαμε από τον παλαιομαρξιστικό «φετιχισμό του εμπορεύματος» στην εμπορευματοποίηση των συγκινήσεων. Τις αφηγήσεις έχουν πάψει πλέον να τις δημιουργούν τα άτομα, αλλά τις δημιουργούν οι επιχειρήσεις, που έχουν μεταλλαχθεί και αρχίζουν να μοιάζουν πλέον με παγκόσμιες κυβερνήσεις.


Στο σημερινό μετα-καπιταλιστικό πρότυπο, υποστηρίζει ο Σαλμόν, δεν ισχύει η κλασική ενότητα χώρου και χρόνου που αποτελούσε πυλώνα της παλαιάς οικονομίας, όπως άλλωστε και της κοινωνίας, ενότητα που χαρακτήριζε και τη φορντική εποχή.

Αφού εκείνο που εκθειάζεται τώρα είναι η διαρκής αλλαγή - που αλλιώς την αποκαλούν προσαρμογή -, είναι επόμενο η πλοκή να αντικαθιστά τα προγράμματα, οι γνώσεις να ταξιδεύουν από τη μια στην άλλη επιχείρηση και οι σύγχρονες επιχειρήσεις να μην είναι πλέον αυτόνομες οντότητες, αλλά μέρη ενός παγκόσμιου δικτύου, συνεκτικό ιστό του οποίου συνιστά η αφήγηση, το storytelling. Αρα λοιπόν, η αφήγηση εκμεταλλεύεται όλες τις συμβολικές πλευρές της εξουσίας, και σε ένα τέτοιο περιβάλλον οι σύμβουλοι του ηγεμόνα αντικαθίστανται από τους γκουρού του μάνατζμεντ. Κατά συνέπεια, οι κυβερνήσεις, σαν τις επιχειρήσεις, είναι παραγωγοί ψευδαισθήσεων και άρα η πολιτική σκηνοθετείται, όπως άλλωστε και η ζωή.


Πουλώντας ψέματα


Το ζήτημα επομένως δεν είναι να πεις την αλήθεια, να ικανοποιήσεις μια πραγματική ανάγκη, να παραγάγεις αυτό που ορθολογικά επιβάλλεται, αλλά να διαλέξεις και να πουλήσεις ένα ψέμα που όλοι είναι διατεθειμένοι να το πιστέψουν. Για να το πετύχεις χρειάζεται μια στρατιά από ειδικούς της πειθούς, από ένα κίνημα, μια τάση, μια θεωρία, ή πιο ωμά ένας φόβος ή μια πίστη.

Αυτό συνέβη με την αμερικανική εισβολή στο Ιράκ, όπου δεν είχε σημασία η αλήθεια αλλά η «αυθεντικότητα» του σεναρίου, όπου μπορούν να συνδεθούν άσχετα πράγματα μαζί με φήμες και ψέματα - και να πείσουν, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει αφηγηματική ροή.


Στη μεταβιομηχανική κοινωνία έχει εξαλειφθεί πλέον ο συγχρονισμός κεφαλαίου και εργασίας. Εκείνο που τώρα προέχει είναι η δημιουργία κινητήριων μύθων με τους οποίους αισθάνονται υποχρεωμένοι να συστρατευθούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι: από τους μισθωτούς, τους πελάτες, τους μάνατζερ και τους μετόχους στις επιχειρήσεις ως τα πολιτικά στελέχη των κομμάτων, τη γραφειοκρατία και τον κομματικό μηχανισμό. Αυτός είναι ο σύγχρονος τεϊλορισμός: τα μηχανικά γρανάζια στη γραμμή παραγωγής έχουν αντικατασταθεί από διανοητικά γρανάζια.

Αν αναρωτιέται κανείς για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό, ο συγγραφέας έχει μιαν ανατριχιαστική απάντηση: η σημερινή επιδίωξη του καπιταλισμού, λέει, δεν είναι απλώς η συσσώρευση πλούτου, αλλά ο κορεσμός. Αυτόν εξυπηρετούν οι πάντες και τα πάντα: τα προγράμματα κατάρτισης, το ανθρώπινο δυναμικό, τα στρατηγικά σχέδια και πάνω από αυτά η αφήγηση, το storytelling.


Αφού όμως η αφήγηση είναι το κεντρικό ζήτημα του μάνατζμεντ, αφού το storytelling μετατρέπει και την ίδια τη ζωή σε αφήγηση, ξεκινώντας από τους τόπους εργασίας και τα προγράμματα δίνουν τη θέση τους στην πλοκή, δεν είναι παράξενο που το αμερικανικό Πεντάγωνο συνεργάζεται με το Χόλιγουντ. Κατά συνέπεια και η επικοινωνία - ψυχαγωγία δεν είναι παρά μια μορφή προπαγάνδας, γιατί οι αυτοκρατορίες δημιουργούν την πραγματικότητα.


Οι ΗΠΑ ως εμπόρευμα
Φωτογραφία του Associated Press από τον πόλεμο στο Ιράκ που κέρδισε το Πούλιτζερ του 2004


Το ίδιο λίγο πολύ συμβαίνει και με το τρίγωνο λεωφόρος Μάντισον στο Μανχάταν (έδρα των μεγάλων διαφημιστικών εταιρειών) - Χόλιγουντ - Λευκός Οίκος. Λειτουργεί με τέτοιον τρόπο ώστε ο υπόλοιπος κόσμος να βλέπει τις ΗΠΑ ως εμπόρευμα και όχι ως χώρα στην οποία ζουν άνθρωποι με διαφορετικές απόψεις μεταξύ τους. Αν αυτό για τους αμερικανούς διανοούμενους όπως ο Τσόμσκι, ο Τζέιμσον ή ο Ρίτσαρντ Σένετ φαντάζει εξοργιστικό - γιατί είναι πέρα ως πέρα αληθινό - δεν ενοχλεί καθόλου όσους υπό το πρόσχημα της όποιας αναγκαιότητας προσαρμογής σε ένα περιβάλλον απανωτών αλλαγών τολμούν και ανασχεδιάζουν τον κόσμο. Αλλά πού οφείλεται αυτό το θράσος; Χρησιμοποιώντας το παράδειγμα των νεοσυντηρητικών, ο Σαλμόν λέει ότι το θεωρητικό υπόβαθρό τους δεν είναι θρησκευτικό, όπως υποστηρίζουν. Το θρησκευτικό αίσθημα επί του προκειμένου λειτουργεί προσχηματικά. Χρησιμοποιώντας τα ΜΜΕ επί χρόνια, μετέτρεψαν την πολιτική σε αντιπραγματικότητα γιατί αντελήφθησαν ότι το κλειδί για την κατάκτηση της εξουσίας δεν είναι πλέον τα λογικά επιχειρήματα σε ένα συνεκτικό πλαίσιο που να συνοδεύονται κι από κάποιο πολιτικό όραμα, αλλά οι πειστικές αφηγήσεις. Το ζήτημα λοιπόν δεν ήταν πώς να λες ψέματα αλλά πώς να τα λες με δόλιο τρόπο - και δόλιες προθέσεις. Ετσι, αν καταφέρεις να προκαλέσεις μεγάλα ρεύματα ακροαματικότητας υπέρ σου, έχεις πετύχει, αλλιώς εξαφανίζεσαι.
Το φαινόμενο εμφανίζεται την εποχή του Ρόναλντ Ρίγκαν και της Μάργκαρετ Θάτσερ. Ο Ρίγκαν πέτυχε γιατί μιλούσε στην καρδιά - όχι στη λογική - των Αμερικανών, όπως η γιαγιά λέει παραμύθια στα εγγονάκια της. Αν σήμερα ζούμε σε περίοδο κατακερματισμού της γνώσης, όπως υπονοεί ο Σαλμόν, αυτό αποδεικνύει τη χρεοκοπία των ιδεών, για τούτο και η κατακερματισμένη γνώση δίνει τη θέση της στην αφήγηση, δηλαδή στην τερατώδη πολυμορφική αφήγηση της καταστολής, το storytelling. Ετσι και η διαφήμιση πέρασε από τον λογότυπο του προϊόντος στην αφήγηση και η πολιτική ρητορική έδωσε τη θέση της στη σκηνοθεσία της πραγματικότητας, τις ιστορίες.
Ο ύψιστος στόχος της προπαγάνδας είναι βέβαια η επιβολή του μεγάλου ψέματος. Τον ρόλο που έπαιξαν τα αμερικανικά ΜΜΕ στην πολιτική του Τζορτζ Μπους του νεώτερου αναλύει με ανελέητο τρόπο ο Σαλμόν. Με αιχμή του δόρατος το τηλεοπτικό κανάλι Fox του Ρούπερτ Μέρντοκ, στήθηκε ένας τεράστιος μηχανισμός προπαγάνδας. Εξαγοράστηκαν συνειδήσεις, διεσπάρησαν ψευδείς ειδήσεις και κιβδηλοποιήθηκε το άλλοτε περίφημο αμερικανικό σύστημα ενημέρωσης. Και όλα τούτα έγιναν με δημόσιο χρήμα. Ακόμα και η τωρινή παγκόσμια οικονομική κρίση είναι σε μεγάλο βαθμό το τίμημα αυτής της τερατώδους βιομηχανίας του ψεύδους, που όπως λέει ο συγγραφέας έβαλε «φωτιά στα μυαλά».
Το μπουμπουνητό της μάχης
Το μέλλον μοιάζει δυσοίωνο. Μας προειδοποίησε από το 2000 ακόμη ο διάσημος σκηνοθέτης Λαρς φον Τρίερ σε ένα εξαιρετικά ανησυχητικό κείμενό του με τίτλο Defocaliser (Αφεστίαση): «Ο εχθρός είναι η Ιστορία. Το θέμα, που παρουσιάζεται αδιαφορώντας για την όποια ευπρέπεια. Αλλά είναι επίσης το γεγονός ότι η βαρύτητα ενός επιχειρήματος εξαρτάται, υποτίθεται, από την εκτίμηση του θεατή με βάση ένα σωρό απόψεις και παραθέσεις γεγονότων αντισταθμιζόμενων με τα αντίθετά τους. Είναι η λατρεία του περιγράμματος, πανίσχυρου και εις βάρος του θεάματος από το οποίο προέρχεται. Αυτό το θέμα, που είναι ίσως ο πραγματικός θησαυρός της ζωής, έγινε καπνός μπροστά στα μάτια μας. Πώς να το ξαναβρούμε; Πώς να το μεταβιβάσουμε, να το περιγράψουμε; Η ύστατη πρόκληση του μέλλοντος είναι να βλέπουμε χωρίς να κοιτάμε: η αφεστίαση!» λέει ο Τρίερ και καταλήγει: «Αυτός που θα βλέπει χωρίς να εστιάζει θα είναι ο επικοινωνός της εποχής μας - ούτε λιγότερο ούτε περισσότερο!».
Αλλά δεν υπάρχει ευθύγραμμη κίνηση στην Ιστορία - γνωστά πράγματα. Για αυτό και ο Σαλμόν λέει όχι παρηγορητικά αλλά μάλλον διαπιστωτικά: «Εκδηλώνονται συμβολικές πρακτικές αντίστασης, που αποβλέπουν στην αχρήστευση της μηχανής που κατασκευάζει παραμύθια "αφεστιάζοντας", αποσυγχρονίζοντας τις αφηγήσεις της». Και συμπεραίνει στο τέλος, κρίνοντας από τις αντιδράσεις της κοινωνίας των πολιτών ότι έχουμε πλέον και «μια αντιαφήγηση, γιατί - κι εδώ παραπέμπει στον Μισέλ Φουκό - πρέπει να ακούσουμε το μπουμπουνητό της μάχης».


Το ΒΗΜΑ, 13/07/2008 , Σελ.: S01Κωδικός άρθρου: B15408S011ID: 295774

========

'Αρθρα σχετικά με την εκπαίδευση και τις νέες τεχνολογίες.

  1. Αναζητείστε κείμενά μου στο site: http://www.e-paideia.net/
  2. Άρθρο μου σχετικά με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών (γράφτηκε το 2000). Click εδώ
  3. "Μαθήματα κολύμβησης στη στεριά". (Παρέμβαση: Μάρτιος 2002). Click εδώ
  4. Κείμενα σχετικά με την επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες -->1: Click εδώ
  5. Κείμενα σχετικά με την επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες-->2: Click εδώ
  6. Από τη συνεργασία μου με τον δικτυακό τόπο: www.e-paidiea.net άρθρα:
  7. Γιατί να το μάθουμε αυτό... click εδώ
  8. Η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων - ΑΘΗΝΑ 2004: click εδώ
  9. Ο φτωχός ατομικισμός μας: click εδώ
  10. Οργανα Παιδείας: Click εδώ

Η Παιδεία βρίσκεται διεθνώς σε στάδιο μεταλλαγής
"Η εκπαίδευση βρίσκεται διεθνώς σε ένα παρατεταμένο στάδιο μεταλλαγής. Ετοιμάζεται να απαλλαγεί από το κουκούλι της παράδοσης και των μεταπολεμικών επιλογών του κράτους πρόνοιας και να μεταμορφωθεί σε έναν οργανισμό καλύτερα προσαρμοσμένο στις ανάγκες μιας καινοφανούς όσο και ιδιαίτερα απαιτητικής εποχής. Τα χαρακτηριστικά του νέου αυτού οργανισμού αναμένεται ότι θα προσδιορίσουν τελικά, όπως συμβαίνει πάντα, οι πρωταγωνιστές του πολιτικού συστήματος στη βάση των εκτιμήσεών τους για τις επικρατούσες συνθήκες, για την αξιοπιστία των προτεινόμενων εναλλακτικών πολιτικών και τις προσδοκώμενες από την εφαρμογή τους προοπτικές",
περισσότερα εδώ
...τα σχόλιά σας πολύτιμα! e-mail: gutsias@gmail.com
-------------------------------------------------------------
Είναι μέρες που κάποιοι συνάδελφοι προετοιμάζουν τη γιορτή της 25ης Μαρτίου. Είμαι σίγουρος ότι θα βρουν το παρακάτω κείμενο ενδιαφέρον.
--------------------------------------------------------------

Η αίσθηση αποστολής

Tου Κωστα Ιορδανιδη
Ορκίσθηκε την Τρίτη ο 44ος πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, ο κ. Μπαράκ Χουσεΐν Ομπάμα, στο πρόσωπο του οποίου έχει εναποθέσει σύμπασα η Οικουμένη τις ελπίδες της για την υπέρβαση του σημερινού αδιεξόδου.
Περίσκεψη για την αισιοδοξία που καλλιεργείται απ’ όλες τις πλευρές μπορεί να διακατέχει τον κάθε σώφρονα πολίτη, αλλά ουδείς έχει δικαίωμα να αγνοεί ότι ο κ. Ομπάμα ενσαρκώνει για τη συντριπτική πλειοψηφία των λαών, έναν ηγέτη που θα οδηγήσει τη χώρα του και ίσως όλον τον κόσμο σε ένα μέλλον λιγότερο ζοφερό.
Από την άποψη αυτή παρουσιάζει ενδιαφέρον ότι ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ στον λόγο που εξεφώνησε μετά την ορκωμοσία του και αναζητώντας τρόπο να εμψυχώσει και να συνενώσει τους Αμερικανούς πολίτες, σε αυτή τη δύσκολη στιγμή της ιστορίας τους, έκανε ένα άλμα διακοσίων και πλέον χρόνων στο παρελθόν. Αναφέρθηκε στις πολιτικές αρχές και στις ηθικές αξίες των Ιδρυτικών Πατέρων της χώρας του, με άφθονες συμβολικές αναφορές στον Αβραάμ Λίνκολν, επαναδιατυπώνοντας την εθνική μυθολογία, τόσο απαραίτητη για τη ζωή μιας χώρας.
Ολα αυτά ενώπιον παραληρούντος πλήθους, αντιμετωπίσθηκαν όχι με χλευασμό, αλλά με τρόπο θετικότατο από όλους τους σχολιαστές. Μεταφερόμενη η σκηνή στα καθ’ ημάς θα ήταν ωσάν ποτέ Ελλην πρωθυπουργός επιχειρώντας να συνεγείρει τους πολίτες της χώρας μας, αναφερόταν –περιορίζοντας φρικτά τον ιστορικό ορίζοντα– στους αγωνιστές της Επαναστάσεως του 1821, στα Συντάγματα της Επιδαύρου ή της Τροιζήνας κ.λπ.
Αντιλαμβάνεται κανείς την ιλαρότητα που θα δημιουργούνταν σε μία ανάλογη περίπτωση· και φυσικά τα ανωτέρω δεν διατυπώνονται ως προτροπή, για να εμφανίζονται εφ’ εξής οι Ελληνες πολιτικοί ηγέτες με φουστανέλες ή χλαμύδες, σε εξέδρες του Συντάγματος.
Αλλά είναι αδύνατο να μην αναγνωρίσει κάποιος την έλλειψη ιστορικού βάθους που διακρίνει το ελληνικό πολιτικό σύστημα. Σε μια ψηλάφηση του παρελθόντος, η ασαφώς προσδιοριζόμενη ως Kεντροαριστερά στην Ελλάδα θα σταματούσε αρχικώς στην «εξέγερση του Πολυτεχνείου» του 1973, θα συνέχιζε έως την «αποστασία» του 1964, θα έφθανε στον εμφύλιο και θα κατέληγε πιθανόν στην εθνική αντίσταση εναντίον των Γερμανών.
Από την άλλη πλευρά, η συντηρητική παράταξη θα αναφερόταν αρχικώς στην ένταξη της Ελλάδος στην ΕΟΚ το 1980, ως δεύτερο ιστορικό σταθμό θα ανεδείκνυε την «αποκατάσταση της Δημοκρατίας» το 1974 επί Κων/νου Καραμανλή και θα σταματούσε εκεί.
Αμφότερες οι αναδρομές θα είχαν χαρακτήρα παραταξιακό και μόνον, διότι οιαδήποτε αναφορά σε στοιχεία της ιδιοσυστασίας του ελληνικού έθνους είναι εκτός πλαισίου του σύγχρονου πολιτικού λόγου.
Συνέπεια της επιλογής αυτής είναι η ιστορική ρηχότης της ελληνικής πολιτικής ζωής, εν ονόματι εκσυγχρονισμού. Μόνον που ο κ. Ομπάμα, ο ηγέτης του πλέον σύγχρονου και δυναμικού κράτους στον κόσμο –κατά την τρέχουσα πάντα αντίληψη– δεν δίστασε να αναφερθεί στα θεωρούμενα από την ελληνική ελίτ «κακόγουστα» ή «παρωχημένα», προκαλώντας τον θαυμασμό των Ελλήνων εκσυγχρονιστών.
Αναγκαίος πάντα και αυτονόητος ο εκσυγχρονισμός, αλλά σε περιόδους κρίσεως μόνον η αίσθηση αποστολής μπορεί να ενεργοποιήσει ένα έθνος. Ο κ. Ομπάμα έχει συναίσθηση αυτού του γεγονότος, όχι όμως το πολιτικό σύστημα της Ελλάδος.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_25/01/2009_300780

::::Γερμανικά::::




  1. http://www.goethe.de/
  2. http://konjugator.lingofox.de/de/index.php?id=kon_de
  3. http://softrat.home.mindspring.com/germanic.html
  4. http://www.germanfortravellers.com/
  5. http://www.ids-mannheim.de/
  6. http://www.akademie.de/info-bereich/netlexikon/
  7. http://www.duits.de/
  8. http://goethe-verlag.com/tests/DN/DN.HTM
  9. http://www.germanfortravellers.com/
  10. http://www.wissen.de/wde/generator/wissen/ressorts/bildung/woerterbuecher/index.html
  11. http://wortschatz.uni-leipzig.de/
  12. http://www.bibel-hoerbuch.de/html/kostenlos.html
  13. http://www.bibel-hoerbuch.de/index.html
  14. http://www.bbc.co.uk/languages

::::Γαλλικά::::





  1. http://www.ifa.gr/
  2. http://eos.uom.gr/~kelidi/
  3. http://www.bonjourdefrance.com/
  4. http://www.snh.be/frans/
  5. http://library.thinkquest.org/12447/contents.html
  6. http://www.jump-gate.com/languages/french/index.html
  7. http://www.frenchtutorial.com/
  8. http://www.geocities.com/RainForest/6165/glossaire.html
  9. http://www.etudes-litteraires.com/grammaire.php
  10. http://www.synapse-fr.com/grammaire/GTM_0.htm
  11. http://www.momes.net/index.html
  12. http://french.about.com/library/pronunciation/bl-pronunciation.htm
  13. http://www.synapse-fr.com/typographie/TTM_0.htm
  14. http://www.vokabel.com/
  15. http://www.diplomatie.gouv.fr/fr/
  16. http://french.about.com/library/pronunciation/bl-pronunciation.htm
  17. http://www.educlic.education.fr/
  18. http://www.education.gouv.fr/
  19. http://www.education.fr/
  20. http://www.educasource.education.fr/
  21. http://www.educnet.education.fr/
  22. http://www.recherche.gouv.fr/
  23. http://www.ac-nomdel/
  24. http://www.wikipedia.org/
  25. http://www.eun.org/
  26. http://www2.ac-toulouse.fr/mesoe/
  27. http://www.ac-aix-marseille.fr/
  28. http://www.inrp.fr/lamap
  29. http://www.ypepth.gr/el_ec_page8591.htm
  30. http://www.pi-schools.gr/hdtc/programs/odysseas/french.htm
  31. http://goethe-verlag.com/tests/FN/FN.HTM
  32. http://dico.isc.cnrs.fr/dico/fr/chercher
  33. http://www.synonymes.com/
  34. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/26/Map-Francophone_World.png
  35. http://humanities.uchicago.edu/orgs/ARTFL/forms_unrest/inflect.query.html
  36. http://www.bbc.co.uk/languages/

::::Αγγλικά::::




  1. http://www.ucas.ac.uk/
  2. http://www.english-at-home.com/
  3. http://www.edunet.com/
  4. http://macedonia.uom.gr/~tsifa/
  5. http://www.edunet.com/
  6. http://www.english-at-home.com/
  7. http://www.esl-lab.com/
  8. http://www.englishlistening.com/
  9. http://www.powa.org/
  10. http://www.playtonium.com/games
  11. http://www.bbc.co.uk/education/laac
  12. http://pbskids.org/lions/popcorn/soup
  13. http://pbskids.org/lions/popcorn/abcow2.html
  14. http://pbskids.org/lions/games/gizmo2.html
  15. http://pbskids.org/lions/games/pounce2.html
  16. http://www.epals.com/
  17. http://www.glossa.gr/glossary/glossary.htm
  18. http://lexicon.pathfinder.gr/
  19. http://www.smartphrase.com/Greek/greek.shtml
  20. http://www.computeruser.com/resources/dictionary/
  21. http://www.ypepth.gr/el_ec_page8591.htm
  22. http://www.englishlistening.com/
  23. http://www.powa.org/
  24. http://www.bbc.co.uk/education/laac
  25. http://www.wikipedia.org/
  26. http://www.english-at-home.com/
  27. http://a4esl.org/a/g.html
  28. http://a4esl.org/
  29. http://www.pi-schools.gr/hdtc/programs/odysseas/english.htm
  30. http://jupiter.int-rpnet.ariadne-t.gr/erl/info_
  31. http://www.teipir.gr/infolexter.html
  32. http://www.di.uoa.gr/~infodict/English/dict_search.html
  33. http://www.glossa.com/trans/glossary.htm
  34. http://www.mercury.gr/dictionary/dicten.html
  35. http://www.thealmightyguru.com/Pointless/AnimalGroups.html
  36. http://users.otenet.gr/~vamvakos/alphabet.htm
  37. http://utopia.knoware.nl/users/sybev/cliche/
  38. http://writing2.richmond.edu/writing/wweb/conford.html
  39. http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/index.shtml
  40. http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/grammar/pron/sounds/
  41. http://lang.nagoya-u.ac.jp/~matsuoka/EngLit.html#E-text
  42. http://www.fonetiks.org/
  43. http://www.fonetiks.org/engsou2.html
  44. http://markandkatiecraven.home.att.net/homograph.htm
  45. http://www.oed.com/
  46. http://www.wordtree.com/
  47. http://www.worldwidewords.org/index.htm
  48. http://www.apostrophe.fsnet.co.uk/
  49. http://www.wsu.edu:8080/~brians/errors/index.html
  50. http://www.tp4.ruhr-uni-bochum.de/~ub/HTML/englishgrammar.html
  51. http://www.wordpower.ws/grammar/gramind.html
  52. http://grammar.ccc.commnet.edu/grammar/
  53. http://www.cs.cf.ac.uk/fun/welsh/Glossary.html
  54. http://andromeda.rutgers.edu/~jlynch/Writing/
  55. http://grammar.ccc.commnet.edu/grammar/index2.htm
  56. http://grammar.ccc.commnet.edu/grammar/plague.htm
  57. http://owl.english.purdue.edu/handouts/grammar/
  58. http://www.spellcheck.net/
  59. http://www.rhymer.com/
  60. http://www.vokabel.com/
  61. http://www.bbc.co.uk/languages/

===============================

Οι παραπάνω προτεινόμενες διευθύνσεις είναι κάποιες που "συνάντησα" στην περιήγησή μου στο Internet. Είναι σίγουρο ότι υπάρχουν και άλλες ενδιαφέρουσες συνδέσεις, ίσως πολύ καλύτερες. Αν εσείς θέλετε να προτείνετε κάποια διεύθυνση επικοινωνήστε μαζί μου στη διεύθυνση: gutsias@gmail.com

::::Χημεία::::



  • http://pi-schools.sch.gr/logismika1/gymnasio/
    Στη διεύθύνση αυτή θα κατεβάσετε το υλικό που αφορά τη χημεία: 2. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Χημεία Β' - Γ' Γυμνασίου (Μέγεθος 329MB) (κάντε click εδώ) Αρχείο που πρώτα θα το αποθηκεύσετε στον υπολογιστή σας και μετά θα αποσυμπιέσετε.
====================================================================
  • Virtual Lab Simulation (ένα πολύ καλό περιβάλλον για εικονικού εργαστηρίου για τη χημεία). Μπορείτε να το κατεβάσετε στον υπολογιστή σας, κάνοντας Click εδώ. Από τις πολλές επιλογές θα επιλέξετε, αυτό που σας προτείνω στο σχήμα:






















Είναι διευθύνσεις όπου θα βρείτε πολλές εργασίες που αξιοποιούν το περιβάλλον του Virtual Lab, που κατβάσατε στην προηγούμενη διεύθυνση.

  • Μπορείτε επίσης κάνοντας Click εδώ να δείτε και τις οδηγίες που το Π.Ι. έχει ετοιμάσει για την Χημεία και συγκεκριμένο λογισμικό

===================================================================

  • Περιοδικός πίνακας:(Πρόκεται για το καλύτερο περιβάλλον διδασκαλίας τους περιοδικού πίνακα. Είμαι σίγουρος ότι θα το εκτιμήσετε). Click εδώ

==================================================================

Άλλες διευθύνσεις.

  1. http://www.chem.ox.ac.uk/vrchemistry/foundation.html
  2. http://www.chem.ox.ac.uk/vrchemistry/AMM/HTML/page15.htm
  3. http://www.chem.ox.ac.uk/vrchemistry/AMM/HTML/page25.htm
  4. http://www.chem.ox.ac.uk/vrchemistry/orbitals/html/page01.htm
  5. http://www.chem.ox.ac.uk/vrchemistry/foundation.html
  6. http://www.chem.ox.ac.uk/vrchemistry/chapter21/Page14.html
  7. http://staff.jccc.net/pdecell/chemistry/chemtext.html
  8. http://faidherbe.org/site/cours/dupuis/rmn2.htm
  9. http://faidherbe.org/site/cours/dupuis/accueil.htm
  10. http://faidherbe.org/site/cours/dupuis/accueil.htm
  11. http://www.chm.davidson.edu/ChemistryApplets/index.html
  12. http://www.chm.davidson.edu/ChemistryApplets/KineticMolecularTheory/index.html
  13. http://www.wiredchemist.com/chemistry/chemistry.html
  14. http://www.wiredchemist.com/chemistry/instructional/anim.html
  15. http://www.chm.davidson.edu/ChemistryApplets/AtomicOrbitals/p-orbitals.html
  16. http://www.sciencegeek.net/index.html
  17. http://chemed.chem.purdue.edu/genchem/topicreview/index.php
  18. http://chemed.chem.purdue.edu/genchem/topicreview/index.php
  19. http://www.chem.ufl.edu/~itl/2045/syllabus.html
  20. http://ull.chemistry.uakron.edu/genchem/
  21. http://members.aol.com/profchm/genchm1.html
  22. http://www.science.uwaterloo.ca/~cchieh/cact/
  23. http://dbhs.wvusd.k12.ca.us/webdocs/ChemTeamIndex.html
  24. http://www.chem.ox.ac.uk/vrchemistry/foundation.html
  25. http://www.freshney.org/education/index.htm
  26. http://www.acdlabs.com/download/chemsk.html
  27. http://bkchem.zirael.org/index.html
  28. http://www.sg-chem.net/alp-vibro/
  29. http://www.acdlabs.com/download/
  30. http://bkchem.zirael.org/download_en.html
  31. http://www.arguslab.com/
  32. http://www.planaria-software.com/ArgusLab40/solvent.zip
  33. http://home.hetnet.nl/~alchemilab/
  34. http://home.hetnet.nl/~alchemilab/
  35. http://www.freshney.org/education/pt/
  36. http://www.planaria-software.com/
  37. http://bkchem.zirael.org/download_en.html(κατεβάστε το: bkchem-0.12.2.exe, για να σχεδιάστε οργανικά μόρια)
  38. http://www.netsci.org/Resources/Software/Modeling/Viewers/
  39. Εικονικά εργαστήρια σύμφωνα με τον εργαστηριακό οδηγό Χημείας Β' Γυμνασίου.http://users.sch.gr/pbazanos/edusoft/software/vlabs/vl_chbg/vl_chbg.htm
  40. http://users.sch.gr/pbazanos/edusoft/software/chemaeni/chemaeni.htm
  41. Ένα πρόγραμμα Ανόργανης Χημείας που δημιουργήθηκε από ομάδα μαθητών του 1ου Λυκείου Κερατσινίου με την επίβλεψη του χημικού Στέλιου Ντουράκη.http://tinyurl.com/5lkvyq
  42. http://www.mpassociates.gr/software/catalog/sci/chemdraw.html
  43. http://www.anachem.umu.se/cgi-bin/pointer.exe?Software Το καλλύτερο Site με υλικό - προγράμματα για τηΧημεία!!!
  44. http://almost.cubic.uni-koeln.de/cdk/
  45. http://chemsuite.seul.org/ Downloads:
  46. http://chemsuite.seul.org/download.html (τρισδιάστατη απεικόνιση μορίων)
  47. http://ruby.chemie.uni-freiburg.de/~martin/chemtool/
  48. http://www.nongnu.org/gchempaint/http://ruby.chemie.uni-freiburg.de/~martin/chemtool/
  49. http://www.bioinformatics.org/ghemical/
  50. http://www.chem.uoa.gr/applets/Applet_Index1.htm
  51. http://ir.chem.cmu.edu/vlab/vlab.php
  52. http://users.sch.gr/xbalasi/

===================================================================

Οι παραπάνω προτεινόμενες διευθύνσεις είναι κάποιες που "συνάντησα" στην περιήγησή μου στο Internet. Είναι σίγουρο ότι υπάρχουν και άλλες ενδιαφέρουσες συνδέσεις, ίσως πολύ καλύτερες. Αν εσείς θέλετε να προτείνετε κάποια διεύθυνση επικοινωνήστε μαζί μου στη διεύθυνση: gutsias@gmail.com

:::::Βιολογία::::

Στις παρακάτω διευθύνσεις θα βρείτε υλικό που αφορά τη Βιολογία. Καλή πλοήγηση


  • http://pi-schools.sch.gr/logismika1/gymnasio/ (θα κατεβάσετε το υλικό που αφορά τη Βιολογία. Θα επιλέξετε: 9. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Βιολογία α΄ - γ΄ Γυμνασίου -Μέγεθος 109MB - κάντε click εδώ. πρώτα θα το αποθηκεύσετε το αρχείο που στον υπολογιστή σας και μετά θα αποσυμπιέσετε.)
  • Μπορείτε επίσης κάνοντας Click εδώ να δείτε και τις οδηγίες που το Π.Ι. έχει ετοιμάσει για την Bιολογία.
  • Περιοδικός πίνακας:(Πρόκεται για το καλύτερο περιβάλλον διδασκαλίας τους περιοδικού πίνακα. Είμαι σίγουρος ότι θα το εκτιμήσετε). Click εδώ
  1. http://www.discip.crdp.ac-caen.fr/svt/cgaulsvt/travaux/animatio/reprocel/reprod.htm
  2. http://www.monanneeaucollege.com/5.svt.chap11.htm
  3. http://www2.ac-lyon.fr/enseigne/biologie/evaluation/college/cerisier/cerisi%20er.htm
  4. http://www.nilesbio.com/subcat331.html
  5. http://www.chem.ox.ac.uk/vrchemistry/foundation.html
  6. http://users.rcn.com/jkimball.ma.ultranet/BiologyPages/A/Apoptosis.html
  7. http://www.dnaftb.org/dnaftb/
  8. http://www.umass.edu/microbio/chime/regisfrm/downlpe.htm
  9. http://www.umass.edu/microbio/chime/antibody/
  10. http://www.umass.edu/microbio/rasmol/rasclass.htm
  11. http://www.umass.edu/microbio/chime/pe_beta/pe/protexpl/frntdoor.htm
  12. http://www.umass.edu/microbio/rasmol/
  13. http://www.cellsalive.com/cells/cell_model.htm
  14. http://users.rcn.com/jkimball.ma.ultranet/BiologyPages/C/CellularRespiratio%20n.html
  15. http://www.cytochemistry.net/Cell-biology/
  16. http://www.biologie.uni-hamburg.de/b-online/e19/19b.htm
  17. http://www.biologie.uni-hamburg.de/b-online/e19/19.htm
  18. http://student.ccbcmd.edu/courses/bio141/lecguide/unit1/proeu/proeu.html
  19. http://cellbio.utmb.edu/cellbio/
  20. http://www.cellsalive.com/
  21. http://www.cshl.edu/
  22. http://faculty.plattsburgh.edu/donald.slish/animations.html
  23. http://faculty.plattsburgh.edu/donald.slish/
  24. http://www.biology.arizona.edu/cell_bio/cell_bio.html
  25. http://www.mblab.gla.ac.uk/dictionary/graphic.html
  26. http://www.cytochemistry.net/Cell-biology/
  27. Λεξικό Βιολογίας
  28. http://www.ibiblio.org/virtualcell/textbook/chapter3/chapter3.htm
  29. http://www.biojava.org/
  30. http://biojava.org/wiki/BioJava:Download
  31. http://almost.cubic.uni-koeln.de/cdk/
  32. http://www.biojava.org/
  33. http://neobio.sourceforge.net/
  34. http://users.kor.sch.gr/dgspanos/
  35. http://www.stolaf.edu/people/giannini/biologicalanamations.html
  36. http://www.stolaf.edu/people/giannini/flashanimat/molgenetics/dna-rna2.swf
  37. http://www.susanahalpine.com/anim/Life/memb.htm
  38. http://www.wisc-online.com/objects/index_tj.asp?objID=AP11403
  39. http://www.web.virginia.edu/gg_demo/movies/figure18_12b.html
  40. http://www.johnkyrk.com/photosynthesis.html
  41. http://outreach.mcb.harvard.edu/animations/biochem.swf
  42. http://www.microbelibrary.org/images/Tterry/anim/ATPsynthbact.html
  43. http://science.nhmccd.edu/biol/mitosis/amitosis.html
  44. http://www.wiley.com/legacy/college/boyer/0470003790/animations/membrane_transport/membrane_transport.htm
  45. http://faculty.nl.edu/jste/calvin_cycle.htm
  46. http://www.wiley.com/legacy/college/boyer/0470003790/animations/membrane_transport/membrane_transport.htm
  47. http://faculty.nl.edu/jste/calvin_cycle.htm
  48. http://www.cellsalive.com/cells/3dcell.htm
  49. http://www.cellsalive.com//mitosis.htm
  50. http://www.cellsalive.com//meiosis.htm
  51. http://www.cellsalive.com//cell_cycle.htm
  52. http://www.cellsalive.com//cam1.htm
  53. http://www.abdn.ac.uk/~clt011/flash/samples/liposomes.swf
  54. http://www.ibiblio.org/virtualcell/index.htm
  55. http://science.nhmccd.edu/biol/bio1int.htm#cell
  56. http://www.dnalc.org/ddnalc/cell_signals/index.html
  57. http://www.cellsalive.com/
  58. http://www.dhpc.adelaide.edu.au/projects/vishuman2/
  59. http://chemmac1.usc.edu/java/bases/basepairs.html
  60. http://physci.kennesaw.edu/javamirror/explrsci/dswmedia/reflex.htm
  61. http://physci.kennesaw.edu/javamirror/explrsci/dswmedia/mouse.htm
  62. http://suhep.phy.syr.edu/courses/mirror/biomorph/
  63. http://www.amnh.org/exhibitions/?src=toolbar
  64. http://darwin.eeb.uconn.edu/simulations/simulations.html
  65. http://www.sonic.net/~nbs/projects/bio115l/
  66. http://www.sonic.net/~nbs/projects/anthro201/exper/
  67. http://froggy.lbl.gov/virtual/
  68. http://frog.edschool.virginia.edu//
  69. http://sun.science.wayne.edu/~jram/axonsim.htm
  70. http://chemmac1.usc.edu/bruno/java/Titrate.html
  71. http://michele.usc.edu/java/acidbase/acidbase.html
  72. http://www.chem.uoa.gr/applets/AppletTitration/Appl_Titration2.html
  73. http://www.chm.davidson.edu/java/titrate/titrate.html
  74. http://www.frontiernet.net/~imaging/gait_model.html
  75. http://chemmac1.usc.edu/java/ptable/ptable.html
  76. http://chemmac1.usc.edu/bruno/java/pept.html
  77. http://www.hschickor.de/animat.htm
  78. http://blog.biologyinschool.gr/
  79. http://users।sch.gr/xbalasi/
  80. http://users.sch.gr//aperaki/index.htm

Οι παραπάνω προτεινόμενες διευθύνσεις είναι κάποιες που "συνάντησα" στην περιήγησή μου στο Internet. Είναι σίγουρο ότι υπάρχουν και άλλες ενδιαφέρουσες συνδέσεις, ίσως πολύ καλύτερες. Αν εσείς θέλετε να προτείνετε κάποια διεύθυνση επικοινωνήστε μαζί μου στη διεύθυνση: gutsias@gmail.com

::::Μαθηματικά::::

www.gutsias.net
==============


Οι παρακάτω διευθύνσεις απαιτούν τη δικιά σας αξιολόγηση. Πρόκειται για εκπαιδευτικές προτάσεις που πείθουν και τον πιο δύσπιστο, για το ότι και για τα Μαθηματικά υπάρχει υλικό στο Internet.

Καλή προήγηση:

  1. http://www.geogebra.org/cms/ (κατεβάστε το προτεινόμενο πρόγραμμα. Επιλέξτε γλώσσα: Ελληνικά και έχετε ένα πολύ καλό περιβάλλον για τα Μαθηματικά)
  2. http://www.geogebra.org/en/wiki/index.php/Greek (Εκτός από πολλά παραδείγματα θα βρείτε: Πλήρη Βοήθεια για το πρόγραμμα Geogebra στα Ελληνικά. Μη ξεχνάτε ότι για να δείτε τις σελίδες με αλληλεπίδραση - πρέπει να έχετε εγκαταστήσει το Java Plugin...)
  3. http://www.geogebra.org/en/examples/pythagoras/pythagoras.html
  4. http://www.geogebra.org/en/examples/ladder_wall/ladder_wall.html
  5. http://www.geogebra.org/en/examples/circle_equation/circle_equation.html
  6. http://www.geogebra.org/en/examples/function_slope/function_slope1.html
  7. http://www.geogebra.org/en/examples/function_slope/function_slope1.html
  8. http://www.geogebra.org/en/examples/function_slope/function_slope2.html
  9. http://www.geogebra.org/en/examples/function_slope/function_slope3.html
  10. http://www.geogebra.org/en/upload/files/dutch/ValentijnVanHootegem/hoeken_meten.html
  11. http://www.geogebra.org/en/upload/files/dutch/alain_deschinkel/driehoek_omgeschrevencirkel.html
  12. http://www.geogebra.org/en/upload/files/dutch/alain_deschinkel/cirkelmiddellijnloodrechtopkoorde.html
  13. http://www.geogebra.org/en/upload/files/dutch/alain_deschinkel/cirkel_omtreksenmiddelpuntshoek.html
  14. http://www.geogebra.org/en/upload/files/dutch/alain_deschinkel/machtpunttovcirkel.html
  15. http://www.geogebra.org/en/upload/files/dutch/alain_deschinkel/machtpunttovcirkel.html
  16. http://www.geogebra.org/en/upload/files/dutch/Laurens_deneve/Cirkelschijven_arceer_alle_punten_gelegen_binnen_slechts_1cirkel_1_.html
  17. http://www.geogebra.org/en/upload/files/dutch/alain_deschinkel/paraboolalsmeetkundigeplaats.html
  18. http://www.geogebra.org/en/upload/files/dutch/yuri/meetkundige_plaats.html
  19. http://www.geogebra.org/en/upload/files/dutch/degrootemichiel/Cisso_de_van_Diokles.html
  20. http://www.geogebra.org/en/upload/files/dutch/alain_deschinkel/bepaaldeintegraalenbovensommen.html
  21. http://www.geogebra.org/en/upload/files/dutch/alain_deschinkel/hyperboolalsmeetkundigeplaats.html
  22. http://www.geogebra.org/en/upload/files/dutch/alain_deschinkel/parabolen2.html
  23. http://www.geogebra.org/en/upload/files/dutch/alain_deschinkel/driehoek_ingeschrevencirkelrechthoekdigedriehoek.html
  24. http://www.geogebra.org/en/upload/files/dutch/alain_deschinkel/gonimetrischecirkeldefinities.html
Μια πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά του κ. Νικ. Καμπράνη:
  1. http://www.geocities.com/Kampranis/
  2. http://www.geocities.com/kampranis/math-software.htm
  3. http://www.geocities.com/kampranis/freemath.htm
  4. http://www.geocities.com/kampranis/math_senaria.htm
  5. http://www.geocities.com/kampranis/mathlab.htm

(Εργασίες Μαθηματικών - Μαθητών στην Ελλάδα)

  1. http://users.ira.sch.gr/thafounar/
  2. http://www.mathsfinder.gr/about.htm
  3. http://gym-platan.chan.sch.gr/theory/maths/geometry.htm
  4. Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία
  5. http://www.kangaroo.gr/
  6. http://gym-n-souliou.ser.sch.gr/ergasies/mathimatikoi.htm
  7. http://nikosbooks.blogspot.com/
  8. http://dide.fth.sch.gr/menu7/arx_math.php
  9. http://gym-platan.chan.sch.gr/theory/maths/geometry.htm
  10. http://www.e-kimolia.gr/diagvnismata.htm
  11. http://www.mandoulides.gr/ftp_upload/2003-4/nov/exams.html
  12. http://www.e-kimolia.gr/diagvnismata.htm
  13. http://www.praxisgroup.gr/
  14. http://2002.fws1.com/Askhseis.html
  15. http://www.amilla.ekp.gr/themata.htm
  16. http://www.enomena.fro.gr/diag1.htm
  17. http://bozatzidis.vasilis.googlepages.com/
  18. http://users.sch.gr/geoman22/index2.htm
  19. http://www.nsmavrogiannis.gr/
  20. http://users.forthnet.gr/ath/thantas77/index.htm
  21. http://www.moschonas.gr/
  22. http://users.sch.gr/atmatzidis/
  23. http://www.maths.designpandorabox.gr/
  24. http://users.sch.gr/geoman22/applets/menu.htm

-------------

Ιστορία των Μαθηματικών

-------------

Tέλος, για τους πολύ προχωρημένους: Κατεβάστε εργαλεία για Μαθηματικά εδώ

  • Mαθηματικά και τέχνη------>

=========

Κινέζικος πολλαπλασιασμός!

::::Δάσκαλοι::::

Στη διεύθυνση αυτή θα κατεβάσετε το υλικό που αφορά το Δημοτικό (το περιεχόμενο είναι): Click εδώ:
  1. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Θρησκευτικά Γ' & Δ' Δημοτικού (Μέγεθος 143MB)
  2. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Μαθηματικά Α' & Β' Δημοτικού (Μέγεθος 284MB)
  3. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Μαθηματικά Γ' & Δ' Δημοτικού (Μέγεθος 428MB)
  4. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Μαθηματικά Ε' & ΣΤ' Δημοτικού (Μέγεθος 433MB)
  5. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Εικαστικά Α' - ΣΤ' Δημοτικού (Μέγεθος 225MB)
  6. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Μουσική Α' - ΣΤ' Δημοτικού (Μέγεθος 550MB)
  7. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή Ε΄ & ΣΤ΄ Δημοτικού (Μέγεθος 207MB)
  8. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Φυσικά Ε΄& ΣΤ΄ Δημοτικού (Μέγεθος 94MB)
  9. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Γλώσσα Α΄& Β΄ Δημοτικού (Μέγεθος 94MB)
  10. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Γλώσσα Γ΄& Δ΄ Δημοτικού (Μέγεθος 66MB)
  11. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Γεωγραφία Ε΄& ΣΤ΄ Δημοτικού (Μέγεθος 265MB)
  12. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Αγγλικά ΣΤ΄ Δημοτικού (Μέγεθος 90MB)
  13. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Αγγλικά Δ' - Ε' Δημοτικού (Μέγεθος 84MB)
  14. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Θρησκευτικά Ε' & ΣΤ' Δημοτικού (Μέγεθος 231MB)
  15. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Μελέτη Περιβάλλοντος Α' - Δ' Δημοτικού (Μέγεθος 348MB)

(Κάντε click στα αντίστοιχα αρχεία) Κάθε αρχείο πρώτα θα το αποθηκεύσετε στον υπολογιστή σας και μετά θα αποσυμπιέσετε.

===============================

Άλλες διευθύνσεις

  1. http://users.thess.sch.gr/salnk/downloads.htm
  2. http://users.thess.sch.gr/salnk/didaskalia.htm
  3. http://users.thess.sch.gr/salnk/online.htm
  4. http://users.thess.sch.gr/salnk/logismiko.हतं
  5. http://www.prasinipriza.com/

  • Δείτε μία προς μία τις διευθύνσεις και αξιολογείστε τις προτάσεις τους. (Στείλτε και κανένα e-mail στους δημιουργούς των σελίδων. Είναι απαραίτητο, όσο απαραίτητο είναι το χειροκρότημα σε μια συναυλία. Με ένα απλό χειροκρότημα (... e-mail) συμμετέχετε στη δημιουργία κλίματος δημιουργίας (...της καλής απόδοσης από την ορχήστρα...)

  • Οι παραπάνω προτεινόμενες διευθύνσεις είναι κάποιες που "συνάντησα" στην περιήγησή μου στο Internet. Είναι σίγουρο ότι υπάρχουν και άλλες ενδιαφέρουσες συνδέσεις, ίσως πολύ καλύτερες. Αν εσείς θέλετε να προτείνετε κάποια διεύθυνση επικοινωνήστε μαζί μου στη διεύθυνση: gutsias@gmail.com

Προετοιμάστε τον Explorer σας: Αφορά όλους τους Εκπαιδευτικούς (ανεξάρτητα από ειδικότητα)

Πριν απ’ όλα όμως πρέπει να «προετοιμάσετε» τον Explorer σας, ώστε να μπορεί να «βλέπει» αλληλεπιδραστικό υλικό. Για τούτο σας προτείνω πριν απ΄όλα να εγκαταστήσετε τα πρόσθετα προγράμματα (Plugin) στον Explorer σας.



  • JavaPlugin Πρόσθετο βοηθητικό πρόγραμμα. Εγκαθίσταται άπαξ στον υπολογιστή σας, χωρίς κόστος. Απαραίτητο σε κάθε υπολογιστή. Κάντε Click στο εικονίδιο δίπλα και κατεβάστε το πρόγραμμα από την διεύθυνση που θα οδηγηθείτε.


  • Flash Player Πρόσθετο βοηθητικό πρόγραμμα. Εγκαθίσταται άπαξ στον υπολογιστή σας, χωρίς κόστος. Απαραίτητο σε κάθε υπολογιστή. Κάντε Click στο εικονίδιο δίπλα και κατεβάστε το πρόγραμμα από την διεύθυνση που θα οδηγηθείτε.


  • Scockwave Player. Πρόσθετο βοηθητικό πρόγραμμα. Εγκαθίσταται άπαξ στον υπολογιστή σας, χωρίς κόστος. Απαραίτητο σε κάθε υπολογιστή. Κάντε Click στο εικονίδιο δίπλα και κατεβάστε το πρόγραμμα από την διεύθυνση που θα οδηγηθείτε.
  • Acrobat Reader. Ένα πρόγραμμα που διαβάζει τα αρχεία με κατάληξη: .PDF Απαραίτητο σε κάθε υπολογιστή. Κάντε Click στο εικονίδιο δίπλα και κατεβάστε το πρόγραμμα από την διεύθυνση που θα οδηγηθείτε.
  • QuickTime (για Video πρωτοκόλου Mac)

  • CHIME Plygin: Ένα πρόγραμμα για να δείτε μόρια και δομές τρισδιάστατες. Κάντε Click στο εικονίδιο και εγκαταστήστε το πρόγραμμα.


  • real: Multimedia (πολύ καλό Plugin που μπορεί να υποκαταστήσει τον Media Player των Windows.

Θέλω να διαβάσετε οπωσδήποτε το παρακάτω κείμενο, για το λόγο αυτό το έχω "φυτέψει" παντού.

Αποσπάσματα απ' το βιβλίο: "ΤΟ ΚΑΛΟΦΤΙΑΓΜΕΝΟ ΚΕΦΑΛΙ" του ΕΝΤΓΚΑΡ ΜΟΡΕΝ (Εκδόσεις του ΕΙΚΟΣΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ)
...Οι καθηγητές της μέσης εκπαίδευσης έχουν εξ' άλλου το καθήκον να εκπαιδεύονται στον εφηβικό κόσμο και την κουλτούρα του. Υπάρχει πράγματι πάντα, κάτω από τη "συνεργασία", μια "μάχη στην τάξη" μεταξύ καθηγητών που έχουν την εξουσία και του μεγαλύτερου μέρους των μαθητών, οι οποίοι σχηματίζουν το παράνομο underground τους και κάνουν τις μικρές τους παραβάσεις (αντιγραφή, σκονάκι, κ.τ.λ)........Τέλος το σώμα των καθηγητών δεν θα έπρεπε να κλείνεται στον εαυτό του σαν μια ακρόπολη πολιορκημένη από το ξέσπασμα της κουλτούρας των μίντια, που είναι εξωτερική του σχολείου και που αγνοείται ή αποδοκιμάζεται από τον πνευματικό κόσμο...Σήμερα τα προβλήματα της παιδείας τείνουν να αναχθούν σε ποσοτικούς όρους: "περισσότερες πιστώσεις", "περισσότεροι δάσκαλοι και καθηγητές", "λιγότεροι ύλη", "λιγότερο διάβασμα". Όλα αυτά είναι σωστά. Χρειάζονται περισσότερες πιστώσεις και περισσότεροι διδάσκοντες... Χρειάζονται μεταρρυθμίσεις ευελιξίας, ελάφρυνσης, εξοπλισμού, όλες όμως αυτές οι αλλαγές από μόνες τους δεν είναι παρά "μεταρρυθμισούλες" που κρύβουν ακόμα περισσότερο την ανάγκη μεταρρύθμισης της σκέψης... Δεν μπορούμε να μεταρρυθμίσουμε την εκπαίδευση δίχως να μεταρρυθμίσουμε πρώτα τα πνεύματα, αλλά και δεν μπορούμε να μεταρρυθμίσουμε τα πνεύματα αν δεν μπορούμε να μεταρρυθμίσουμε πρώτα την εκπαίδευση. Βρισκόμαστε σε μια λογική αδυναμία η οποία προκαλεί μια διπλή εμπλοκή. Υπάρχουν εντονότατες αντιστάσεις σ' αυτήν τη μια και ταυτοχρόνως διπλή μεταρρύθμιση. Η τεράστια μηχανή της παιδείας είναι ανελαστική, ανθεκτική, σκληρή, γραφειοκρατική. Πολλοί διδάσκοντες έχουν βολευτεί στις συνήθειες στις κλαδικές τους εξουσίες. Είναι, όπως έλεγε ο Curien, σαν τους λύκους που ουρούν για να σημαδέψουν την περιοχή τους και δαγκώνουν όσους επιχειρούν να μπουν σ' αυτή. Υπάρχει μια αργόστροφη αντίσταση, ακόμα και καλλιεργημένα πνεύματα. Δεν μπορούν να δουν την πρόκληση...... Πως λοιπόν να μεταρρυθμίσουμε το σχολείο αν δεν μεταρρυθμίσουμε την κοινωνία, αλλά πως να μεταρρυθμίσουμε την κοινωνία αν δεν μεταρρυθμίσουμε το σχολείο;...