Κυριακή, 22 Ιουνίου 2008

Υποστηρικτικό υλικό για το Σχολείο

Ανταποκρινόμενος σε αιτήματα συναδέλφων, προσπάθησα να φτιάξω ένα πρώτο υλικό το οποίο:

  • Θα δείξει την αξία του Internet στην εκπαιδευτική διαδικασία
  • Θα βάλει κάποια τάξη στο Εκπ/κό υλικό που είναι διαθέσιμο στο Internet, έτσι ώστε να έχει κάποια ελπίδα να χρησιμοποιηθεί στην τάξη.
  • Θα είναι μια πρώτη βοήθεια σε κάποιους ώστε να μην πνιγούν σε μια θάλασσα πληροφορίας. Η πληροφορία, χωρίς να είναι ταξινομημένη, διαθέσιμη με ένα Click από αγαθό μετατρέπεται σε πρόβλημα. Για το λόγο αυτό πιστεύω ότι έχει αξία η όποια προσπάθεια οργάνωσης του περιεχομένου στο Internet.

Καλή συνέχεια.
Στη διάθεσή σας
Αντώνιος Ι. Γκούτσιας
Φυσικός
gutsias@gmail.com

Γιατί πρέπει οι Εκπ/κοί πρέπει να απαντήσουν στην πρόκληση του Internet;

H απάντηση περιέχεται στο παρακάτω κείμενο:

Αποσπάσματα απ' το βιβλίο: "ΤΟ ΚΑΛΟΦΤΙΑΓΜΕΝΟ ΚΕΦΑΛΙ" του ΕΝΤΓΚΑΡ ΜΟΡΕΝ (Εκδόσεις του ΕΙΚΟΣΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ)

...Οι καθηγητές της μέσης εκπαίδευσης έχουν εξ' άλλου το καθήκον να εκπαιδεύονται στον εφηβικό κόσμο και την κουλτούρα του. Υπάρχει πράγματι πάντα, κάτω από τη "συνεργασία", μια "μάχη στην τάξη" μεταξύ καθηγητών που έχουν την εξουσία και του μεγαλύτερου μέρους των μαθητών, οι οποίοι σχηματίζουν το παράνομο underground τους και κάνουν τις μικρές τους παραβάσεις (αντιγραφή, σκονάκι, κ.τ.λ)........Τέλος το σώμα των καθηγητών δεν θα έπρεπε να κλείνεται στον εαυτό του σαν μια ακρόπολη πολιορκημένη από το ξέσπασμα της κουλτούρας των μίντια, που είναι εξωτερική του σχολείου και που αγνοείται ή αποδοκιμάζεται από τον πνευματικό κόσμο...Σήμερα τα προβλήματα της παιδείας τείνουν να αναχθούν σε ποσοτικούς όρους: "περισσότερες πιστώσεις", "περισσότεροι δάσκαλοι και καθηγητές", "λιγότεροι ύλη", "λιγότερο διάβασμα". Όλα αυτά είναι σωστά. Χρειάζονται περισσότερες πιστώσεις και περισσότεροι διδάσκοντες... Χρειάζονται μεταρρυθμίσεις ευελιξίας, ελάφρυνσης, εξοπλισμού, όλες όμως αυτές οι αλλαγές από μόνες τους δεν είναι παρά "μεταρρυθμισούλες" που κρύβουν ακόμα περισσότερο την ανάγκη μεταρρύθμισης της σκέψης... Δεν μπορούμε να μεταρρυθμίσουμε την εκπαίδευση δίχως να μεταρρυθμίσουμε πρώτα τα πνεύματα, αλλά και δεν μπορούμε να μεταρρυθμίσουμε τα πνεύματα αν δεν μπορούμε να μεταρρυθμίσουμε πρώτα την εκπαίδευση. Βρισκόμαστε σε μια λογική αδυναμία η οποία προκαλεί μια διπλή εμπλοκή. Υπάρχουν εντονότατες αντιστάσεις σ' αυτήν τη μια και ταυτοχρόνως διπλή μεταρρύθμιση. Η τεράστια μηχανή της παιδείας είναι ανελαστική, ανθεκτική, σκληρή, γραφειοκρατική. Πολλοί διδάσκοντες έχουν βολευτεί στις συνήθειες στις κλαδικές τους εξουσίες. Είναι, όπως έλεγε ο Curien, σαν τους λύκους που ουρούν για να σημαδέψουν την περιοχή τους και δαγκώνουν όσους επιχειρούν να μπουν σ' αυτή. Υπάρχει μια αργόστροφη αντίσταση, ακόμα και καλλιεργημένα πνεύματα. Δεν μπορούν να δουν την πρόκληση...... Πως λοιπόν να μεταρρυθμίσουμε το σχολείο αν δεν μεταρρυθμίσουμε την κοινωνία, αλλά πως να μεταρρυθμίσουμε την κοινωνία αν δεν μεταρρυθμίσουμε το σχολείο;...

Δεν υπάρχουν σχόλια: