Δευτέρα 2 Ιουνίου 2014

Για το ελληνικό δημόσιο σχολείο

Το ελληνικό δημόσιο σχολείο έχει μερικές αρετές που όλοι αποσιωπούν. Οι μεν επειδή θέλουν, έτσι κι αλλιώς, να τις εξαλείψουν, οι δε επειδή τις χάνουν μέσα στην γενική κριτική του συστήματος, θεωρώντας το σχολείο ως ένα πυλώνα αναπαραγωγής της κοινωνικής δομής. Εδώ όμως μιλάμε για την ελληνική ιδιαιτερότητα, μια χαοτική εν μέρει κατάσταση που διασώζει στοιχεία δημοκρατίας και ελευθερίας. Επίσης στο δημόσιο σχολείο όλοι φορτώνουν, βολικά, πολύ περισσότερες ευθύνες από αυτές που του αναλογούν και θα εξηγήσουμε γιατί.

Edu-topia: Η εκπαιδευτική δυστοπία της Ν. Κορέας

H τελευταία αξιολόγηση του εκδοτικού οίκου Pearson, με πρωτοβουλία του Economist για τα εκπαιδευτικά συστήματα διαφόρων χωρών πάνω σε βασικές δεξιότητες ανάγνωσης, γραφής, κατανόησης, μαθηματικών, συνεργασιμότητας κλπ, έφερε την Κορέα στην πρώτη θέση, (τη Νότια για να εξηγούμαστε), γεγονός που προκάλεσε μια ακόμα ταραχή στην κυβέρνηση και τα ΜΜΕ, μιας και η Ελλάδα κατέλαβε την τελευταία, ή σχεδόν την τελευταία.