Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2020

Έως και το 50% των παιδιών μπορεί να γεννιούνται με αυτισμό μέχρι το 2025

Η εκρηκτική αύξηση στα ποσοστά γεννήσεων παιδιών με αυτισμό αναδεικνύει τις τρομερές επιπτώσεις στο περιβάλλον και την υγεία του ανθρώπου που προκαλεί η αλόγιστη χρήση χημικών ουσιών στη γεωργία και την παραγωγή τροφίμων. Όπως αποδεικνύεται, η σχέση μεταξύ περιβάλλοντος και υγείας είναι πιο στενή και πολύπλοκη απ’ ότι μέχρι σήμερα πιστεύαμε. 

Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2020

Ο υμνητής του βιασμού και η έκθεση της ιδιωτικής ζωής στις οθόνες

Σαρηγιαννίδη Ευγενία
Η χυδαία εξύμνηση του βιασμού από έναν συμμετέχοντα στο reality Big Brother μπορεί να είναι ακραία, αλλά επαναφέρει στο προσκήνιο το ευρύτερο ζήτημα της τάσης ειδικά των νέων να εκθέτουν συστηματικά στα social media και στην τηλεόραση τις προσωπικές στιγμές τους, την ιδιωτική ζωή τους, που μέχρι πρότινος ο καθένας την κρατούσε "κρυφή". Η ζωή του ατόμου, οι απόψεις του, οι καθημερινές δραστηριότητες, οι επιλογές του, τα χόμπι του "οφείλουν και πρέπει" να δημοσιοποιούνται στις διαφόρων ειδών οθόνες. ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Δευτέρα 31 Αυγούστου 2020

Ο κορονοϊός σπάει τη φούσκα της ανώτατης εκπαίδευσης

Ο κορονοϊός σπάει τη φούσκα της ανώτατης εκπαίδευσης
Του Steve Davies
Το 1999, η κυβέρνηση Μπλερ έθεσε ως επίσημο στόχο το 50% των 18χρονων να φοιτά σε πανεπιστήμια και μετέτρεψε την επέκταση αυτών των αριθμών από φιλοδοξία σε πραγματικότητα. Οι λόγοι γι? αυτή την πολιτική, που υποστηρίχθηκε και από τα δύο κόμματα, ήταν οικονομικοί και όχι εκπαιδευτικοί με την παραδοσιακή έννοια. Θεωρήθηκε ότι η επέκταση του αριθμού των φοιτητών και της παροχής πανεπιστημιακής εκπαίδευσης θα συνέβαλε στην επίτευξη διάφορων στόχων πολιτικής.

Δευτέρα 24 Αυγούστου 2020

Αν δεν έχετε να προσθέσετε κάτι, βγάλτε το σκασμό

 Σαρηγιαννίδη Ευγενία 
  
Στις κυνικές, ψευδεπίγραφες δημοκρατίες του σήμερα όλοι έχουν δικαίωμα στη γνώμη και στη δημόσια τοποθέτηση. Βεβαίως, όπως είχε αναφέρει ένας Αμερικανός πολιτικός «το δικαίωμα του καθενός να έχει γνώμη, δεν συνεπάγεται δική μας υποχρέωση να τον πάρουμε στα σοβαρά». Μάλιστα, η υπέρμετρη φλυαρία βρίσκει στο διαδίκτυο το ιδανικό πεδίο εφαρμογής της. ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Ήδη λίγο μετά το 2000 μια Αμερικανίδα συγγραφέας, η οποία στις αρχές του 1990 είχε γίνει διάσημη μέσα από τα σεμινάρια της με κεντρικό θέμα την "Απελευθέρωση του συγγραφέα που όλοι κρύβουμε μέσα μας", επανήλθε στο προσκήνιο με το "Εργαστήρι της Πόλλυ Φροστ για να βγάλετε το σκασμό" (Περιοδικό Monthly Review, Ιούλιος-Αύγουστος 2009).

Αντιεπιστημονικότητα και Φιλελευθερισμός: Οι δυο όψεις του ιδίου νομίσματος

του Σπύρου Θύμη
 Με πρόσφατο παράδειγμα το «κίνημα κατά της μάσκας στα σχολεία», αυξάνεται, όλο και περισσότερο, η μερίδα του κόσμου που λειτουργεί βάσει υποκειμενισμού και αντιεπιστημονικότητας.
Παρόλο που όλοι οι φιλελεύθεροι, και τα έντυπά τους, εξαπολύουν επιθέσεις προς τους «ψεκασμένους αρνητές» φαίνεται να ξεχνάνε, ή να μην γνωρίζουν, ότι και τα δυο αυτά, και ο υποκειμενισμός και η αντιεπιστημονικότητα, είναι γνήσια τέκνα της πολιτικής θεωρίας του Φιλελευθερισμού.

Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020

Χόρχε Λουίς Μπόρχες: Ο παράφορος ιδαλγός των κειμένων

Σαν σήμερα, το 1986, πεθαίνει στη Γενεύη ο μεγάλος Αργεντινός λογοτέχνης, δοκιμιογράφος, φιλόσοφος και ποιητής.
Η γραφή και ο τρόπος του Μπόρχες δεν έχει προηγούμενο: ως Αργεντινός αγάπησε κάθε μικρή λαϊκή ιστορία του τόπου του αλλά γνώρισε σε βάθος την αγγλοσαξονική θεωρία. Γεύτηκε κάθε γωνιά του κειμένου –κώδικες, παπύρους, επείσακτα παραμύθια–, έγινε ταυτόχρονα φιλόσοφος και ποιητής, ταξίδεψε, κατέγραψε κάθε στοιχείο που μπορούσε να ενώσει τη βιωμένη πραγματικότητα με τη σκέψη. Έγινε λυρικός, παράφορος και ακριβής, έβαλε την ποίηση στα μαθηματικά και τη μεταφορά στην κυριολεξία, κατέληγε να είναι πάντα ένας άλλος από αυτό που όλοι περίμεναν και από την ταυτότητα που ο ίδιος προσδοκούσε για τον εαυτό του. Δεν ανήκε ποτέ σε κάποια «σχολή» ούτε αγαπούσε την κλειστή θεωρία ίσως γιατί το απόλυτο ιδανικό του παρέμενε πάντα αυτό του ανέστιου ιδαλγού που περιφερόταν με άνεση ανάμεσα στα κείμενα και τίναζε στον αέρα προσδοκίες και κατηγοριοποιήσεις.

Μάθετε τα πάντα σε 4 βήματα με την τεχνική Feynman





Η τεχνική Feynman σας βοηθάει να μάθετε τα πάντα, διδάσκοντας κάποιον άλλο. Σε τέσσερα βήματα, είστε σε θέση να κατανοήσετε βαθύτερες έννοιες και να τις θυμάστε για αρκετό καιρό.
Η Τεχνική Feynman είναι ένα γνωστικό μοντέλο που επινοήθηκε από τον Νομπελίστα φυσικό Richard Feynman.
Ο Feynman ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής για την ικανότητά του να εξηγεί δύσκολα θέματα, όπως η κβαντική φυσική, στον οποιονδήποτε άνθρωπο.
Η Τεχνική Feynman παρουσιάζεται στη βιογραφία του James Gleick, ” Genius: The Life and Science of Richard Feynman”. Στο βιβλίο, ο Gleick εξηγεί τη μέθοδο αναφερόμενος στο πώς ο Feynman πέρασε τις εξετάσεις του στο Πανεπιστήμιο του Princeton.