Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2024

Ερωτήματα που δεν τέθηκαν...


Ποιος θα σηκώσει τα παιδιά μας από τα smartphones ώστε να τα μάθει να επικοινωνούν αληθινά και να σκέφτονται κριτικά, να μιλούν και να αρθρώνουν στοιχειώδη νοηματικό λόγο και να διαμορφώνουν την δική τους γνώμη και άποψη ;  
Πως θα μάθουμε στους νέους ότι οι ατελείωτες ώρες στις οθόνες του Διαδικτύου δεν είναι εργασία ή εκπαίδευση αλλά αλλοτρίωση και αποξένωση μέσω ανωφελής συχνά υπερδικτύωσης και εκστατικής υπερεπικοινωνίας;
Ποιες συγκεκριμένες πολιτικές θα περιορίσουν στη χώρα ( και διεθνώς) την απώλεια θέσεων εργασίας για τα παιδιά μας από την επέλαση της τεχνητής νοημοσύνης και των αλγορίθμων;
Και ποιες πολιτικές( σύνδεσης έρευνας - αγοράς) θα γεννήσουν σε αυτά τα πεδία νέες θέσεις εργασίας;
Πότε θα πέσουν οι τιμές των ενοικίων γαι τους φοιτητές και τους νέους εργαζόμενους εαν δεν υιοθετηθούν συγκεκριμένα παρεμβατικά μέτρα πριν «ανακοπεί» η διεθνής τάση της υπερμίσθωσης ακινήτων;
Ποιο συγκεκριμένο κοινωνικό ναι πολιτικό πρόταγμα ( ποια παραγωγικά μοντέλα δηλαδή ) θα εμπνεύσει την ελληνική νεολαία ώστε να αναζητήσει εναλλακτική επαγγελματική διέξοδο μπροστά στην λαίλαπα της τεχνολογικής εξειδίκευσης ;
Πως μπορούν οι πολιτικοί μας να πείσουν με συγκεκριμένο σχέδιο τα υπέρ συσωρευμένα λιμνάζοντα κεφάλαια μεγάλων αποταμιευτών(εντός και εκτός Ελλάδος) να μπουν στην αγορά και να εμπιστευθούν το ακαδημαϊκό ανθρώπινο κεφάλαιο, την καινοτομία και τους οικονομικούς θεσμούς (πέρα από τις χιλιοειπωμένες περι σταθερού φορολογικού περιβάλλοντος εξαγγελίες) ώστε να γεννηθούν δουλειές, κέρδη  και αξιοπρεπείς μισθοί, ώστε να μειωθούν οι ανισότητες ;
Ποιος μπορεί να σχεδιάσει συγκεκριμένα μονοπάτια ανάπτυξης μικρομεσαίων επιχειρήσεων ( ραχοκοκκαλιά της οικονομίας) αξιοποιώντας όχι μόνο το ρημάδι αυτό Ταμείο Ανάκαμψης αλλα και άλλες εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης, ώστε να τονωθεί η εγχώρια και κυρίως η νεανική και οικογενειακή επιχειρηματικότητα ;
ΥΓ: Το πλέον σημαντικό: ποιος θα επαναφέρει τον κουμπαρά στο Δημοτικό σχολείο;

 Ilias Karavolias

=================

Δεν υπάρχουν σχόλια: