Τρίτη 4 Ιουνίου 2024

Εγκληματίες Παιδείας, όπως λέμε «Εγκληματίες Πολέμου»: Αδιαφόρησαν τα κόμματα, οι κυβερνήσεις, οι ακαδημαϊκοί, οι συνδικαλιστές, οι γονείς, οι πάντες…

Του ΓΙΩΡΓΟΥ Κ. ΣΤΡΑΤΟΥ

Θεωρώ βέβαιο ότι ο ιστορικός του μέλλοντος θα αποδώσει στους Έλληνες από τα τέλη του 20ου μέχρι και αυτά του 21ου αιώνα, τον χαρακτηρισμό «Εγκληματίες Παιδείας». Όπως λέμε «Εγκληματίες Πολέμου», κάπως έτσι και χειρότερα.

Χειρότερα γιατί ο πόλεμος αποτελεί μία ειδική συνθήκη που οδηγεί την ανθρώπινη ύπαρξη στα όρια της καθώς τη φέρνει κάθε λεπτό αντιμέτωπη με το ζήτημα της επιβίωσής της. ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Αντίθετα, το να περιέρχεται ένα ολόκληρο  Έθνος και μία Κοινωνία επί δεκαετίες στην κατάσταση του αυτόχειρα, «σκοτώνοντας» ή αδυνατώντας να αποτρέψει το «θάνατο» της Παιδείας του, αποτελεί μάλλον καινοφανές φαινόμενο.

  • Από αυτόν τον χαρακτηρισμό δεν μπορεί να γλυτώσει κανένας μας και τίποτα από όσα λειτουργούν (;) στη χώρα μας. Και οι ελάχιστες εξαιρέσεις δεν φτάνουν για να καταστήσουν «απαράδεκτη γενίκευση» το γεγονός, για όποιον με λερωμένη τη φωλιά του, θα επιχειρούσε να το ισχυριστεί. Ας τα δούμε ένα-ένα.

Τα κόμματα: γιατί ούτε εκπόνησαν ούτε κοινοποίησαν ποτέ ένα πλήρες και σύγχρονο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με πραγματικό ενδιαφέρον για τη νεολαία μας ούτε πολύ περισσότερο διανοήθηκαν ότι όφειλαν να συμβάλλουν σ’ έναν εθνικό διάλογο, σχεδιασμό και συστράτευση για κάτι τέτοιο μεταξύ τους.

Οι κυβερνήσεις: γιατί καμία και ποτέ δεν επιχείρησε να θέσει με όραμα μακροπρόθεσμες βάσεις στην παιδεία μας, να αξιοποιήσει τους ειδικούς επιστήμο-νες και τους εκπαιδευτικούς γι’ αυτό, να αντιγράψει επιτυχημένα πρότυπα άλλων κρατών αλλά πάντα περιορίζονταν σε διαχειριστικές λογικές με βασικό γνώμονα τα συντεχνιακά συμφέροντα, την ψηφοθηρία και το εκλογικό αποτέλεσμα.

Οι ακαδημαϊκοί, οι πανεπιστημιακοί, οι διανοούμενοι: γιατί παρά τις μεμο-νωμένες και άψογα τεκμηριωμένες επισημάνσεις και καταγγελίες τους, ουδέποτε έριξαν στην υπόθεση όλο το ειδικό βάρος της γνώσης και της διαδρομής τους διακινδυνεύοντας τα κεκτημένα των θέσεων και της δημόσιας παρουσίας τους.

Οι ευεργέτες, οι οικονομικοί παράγοντες: γιατί παρά τις διακηρύξεις τους, συνήθως σε λαμπερά συνέδρια, βραβεύσεις και εγκαίνια, και τις προσφερόμενες υποτροφίες, ουδέποτε παρενέβησαν αποφασιστικά με σχέδιο και με στόχο την ευ-ημερία του τόπου τόσο στην υποτιθέμενη σύνδεση της αγοράς με την εκπαιδευτι-κή διαδικασία όσο και στην «υιοθεσία» των ψυχορραγούντων δημόσιων σχολείων.

Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις δασκάλων και καθηγητών: γιατί ανέχτηκαν τη διάλυση των πάντων και πρωτίστως τη βαριά υποτίμηση των συναδέλφων τους από το Υπουργείο Παιδείας, αδυνατώντας και να ενημερώσουν τους πολίτες για τις ανυπολόγιστες συνέπειες της επιχειρούμενης λοβοτομής εις βάρος των παιδιών τους και να καταθέσουν μία συγκεκριμένη πειστική πρόταση για την παιδεία μας, αναλαμβάνοντας πρώτοι και ειδικότεροι το κόστος για την υλοποίησή της.

  • Οι φροντιστές: γιατί βιοπορίστηκαν δίχως τύψεις πάνω σε μία καταστροφή.

Οι γονείς: γιατί αγνόησαν, αδιαφόρησαν και ουσιαστικά συναίνεσαν με την ανοχή τους σε όλα όσα τραγικά συντελέστηκαν εις βάρος της καλλιέργειας και της μόρφωσης των παιδιών τους, παραμυθιασμένοι από «επιτυχίες» και «γνώσεις» δίχως αντίκρισμα. Η πορεία προς μία αξιοπρεπή ζωή δεν μαθαίνεται παπαγαλία.

Οι μαθητές: ως εκ της νεότητάς των, οι μόνοι ένοχοι με ελαφρυντικά. Αλλά και με μία καταδίκη, μεγάλο βάρος που θα το αντιληφθούν όσο μεγαλώνουν. Ήταν αυτή η ζωή που τους αφορά και όχι αυτή που παρακολουθούσαν σαν δική τους…

===================

Βlogger:

Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2019

"....Επειγόντως να μεταρρυθμίσουμε τα προγράμματα σπουδών για να μην “παράγουμε” λειτουργικά αναλφάβητους.

Βέβαια ακούγοντας “μεταρρύθμιση” θα τραβούσα περίστροφο αν είχα, γιατί μετά από συνεχείς μεταρρυθμίσεις είμαστε εδώ που είμαστε! Φαίνεται ότι οι μεταρρυθμίσεις έκαναν καλό μόνο στους μεταρρυθμιστές αλλά σίγουρα δεν έκαναν καλό στην εκπαίδευση και στην κοινωνία.

  • Γνήσια μεταρρύθμιση λοιπόν με ξεκάθαρη στόχευση για το τι άνθρωπο - πολίτη θέλουμε και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με τη συνεργασία όλων κοινωνικών ομάδων που πρέπει να βρουν το κουράγιο να δουν το πρόβλημα κατάματα και να μην προσπαθήσουν απλά να εξυπηρετήσουν την δικιά τους προσωπική αντζέντα.
  • Σοβαρή μεταρρύθμιση λοιπόν, ανοιχτός διάλογος για το τι Παιδεία θέλουμε. Γιατί είναι απαράδεκτο, η χώρα να έχει χρεοκοπήσει και η Εκπαίδευση να καμώνεται ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει.
  • Σε μια σοβαρή χώρα, θα έπρεπε από την πρώτη στιγμή - με τη χρεοκοπία – να ανασχεδιασθεί όλη η εκπαίδευση, από τα νηπιαγωγεία έως τα ΑΕΙ, αφού η χρεοκοπία σημαίνει πριν απ’ όλα αποτυχία της εκπαίδευσης, αποτυχία και της πνευματικής ηγεσίας του τόπου.
  • Δεν μπορεί να στρουθοκαμηλίζουμε αφού η εκπαίδευση φαίνεται να πορεύεται χωρίς πυξίδα εν κενώ, χωρίς να μπορεί να απαντήσει στα αγωνιώδη ερωτήματα των πολιτών.
  • Να είναι άραγε τυχαίο το γεγονός ότι την υπογραφή για τη χρεοκοπία της χώρας να την έχει βάλλει κάποιος που έχει διατελέσει και Υπουργός Παιδείας;"

---------------------------------------------

Πέμπτη 8 Ιουνίου 2023

 -------------------------

Τετάρτη 1 Απριλίου 2020

Δεν υπάρχουν σχόλια: