Δευτέρα 17 Απριλίου 2023

...."εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις" ....

 Το ποσό ολέθριες είναι οι λεγόμενες " εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις" που εφαρμόστηκαν σε μια σειρά χωρών της Δυτικής Ευρώπης το αποδεικνύει και η εμπειρία μια χώρας " υπεράνω πάσης υποψίας": της Δανίας.
Στην υποδειγματική Σκανδιναβική χώρα μια σειρά κυβερνητικών πρωτοβουλιών σε συνεργασία με επιχειρηματικούς κύκλους που όλες τους βασιζόταν στην αντίληψη πως το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει πάνω από όλα  να καλλιεργεί μετρήσιμες δεξιότητες στους μαθητές, ώστε η χώρα νοούμενη ως οικονομική μονάδα να μπορεί να ανταπεξέλθει στον διεθνή ανταγωνισμό οδήγησαν σε μια σημαντική μεταρρύθμιση του  εκπαιδευτικού σχολείου το 2103- 14 που εκτόπισε πλήρως την αντίληψη περί της εκπαίδευσης ως μέσου καλλιέργειας της κριτικής σκέψης ενός ελεύθερου πολίτη- που ειδικά στη Δανία έχει της ρίζες της στη διδασκαλία του φιλελεύθερου ουμανιστή πάστορα  N.F.S


Grundtvig,της πιο σημαντικής προσωπικότητας στην πνευματική ιστορία της Δανίας και " πνευματικού πατέρα" της συγχρονης Δανίας- και μετετρεψε το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας σε εργαλείο του " κράτους του ανταγωνισμού", δηλαδή της επίτευξης της μέγιστης ανταγωνιστικότητας μέσω της καλλιέργειας δεξιοτήτων που βρίσκουν ανταπόκριση στην αγορά εργασίας.
Τις συνέπειες αυτής των επιζήμιων μεταρρυθμίσεων στο εκπαιδευτικό συστημα της Δανίας αναδεικνύει ο εξαιρετικός Δανός παιδαγωγικός φιλόσοφος Thomas Aastrup Rømer στο επικείμενο βιβλίο του ( " Οι συνέπειες της μεταρρύθμισης του σχολειου. κριτική, αναθεωρήσεις και ενίσχυση του")στο οποίο καταδεικνύει πως το εκπαιδευτικό σύστημα της Δανίας άλλαξε ως συνέπεια της υπερισχυσης της εργαλειακης λογικής του " κράτους του ανταγωνισμού" στο Δανέζικο εκπαιδευτικό σύστημα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Aastrup Rømer, μέχρι πρότινος λέκτορας στο Τμήμα Παιδαγωγικών σπουδών των Πανεπιστημιου του Århus,απολύθηκε πρόσφατα και με αστείες δικαιολογίες από τη θέση του λέκτορα, γιατί με μια σειρά άρθρων  φημισμένων για τη σφοδρή και εμπεριστατωμένη κριτική του ενόχλησε τη διοίκηση του Τμήματος του Πανεπιστημίου, η οποία δικαιολογεί και υπερασπίζεται την κυρίαρχη παιδαγωγική πολιτικη  υποταγής της παιδείας στους κανόνες του ανταγωνισμού των Δανέζικων  κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια.


 

Δεν υπάρχουν σχόλια: