Παρασκευή, 16 Ιανουαρίου 2009

Τέλος πλέον οι διαλέξεις στα αμφιθέατρα του ΜΙΤ

The New York Times

Από καταβολής κόσμου, οι διαλέξεις για τους πρωτοετείς φοιτητές Φυσικής στο Τεχνολογικό Ιδρυμα της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ) παραδίδονταν σε τεράστιο αμφιθέατρο χωρίς παράθυρα, το 26-100. Ομως τώρα, καθώς οι φυσικοί σε όλη τη χώρα πιέζουν τα πανεπιστήμια να κάνουν καλύτερη δουλειά στη διδασκαλία των επιστημών, το ΜΙΤ έκανε θεαματική στροφή.

  • Το τμήμα Φυσικής αντικατέστησε τις μεγάλες εισαγωγικές διαλέξεις με μαθήματα σε μικρότερες αίθουσες στις οποίες υπάρχει μεγαλύτερο περιθώριο για συνεργασία και αλληλεπίδραση. Επειτα από χρόνια πειραματισμών και συζητήσεων, το φθινόπωρο η αλλαγή παγιώθηκε.

Ηδη, η προσέλευση στα μαθήματα έχει αυξηθεί και τα ποσοστά των φοιτητών που κόβονται έχουν πέσει 50%. Το ΜΙΤ δεν είναι το μόνο.

Και άλλα αμερικανικά πανεπιστήμια, όπως το Rensselaer Polytechnic, το North Carolina State, το University of Maryland, το University of Colorado και το Harvard αλλάζουν μεθόδους διδασκαλίας. Ερευνες έχουν δείξει ότι οι περισσότεροι φοιτητές κατανοούν τις βασικές έννοιες πολύ καλύτερα και είναι πολύ περισσότερο σε θέση να τις εφαρμόσουν αν τις διδαχθούν με ένα σύστημα που να επικεντρώνεται στους φοιτητές και να προωθεί την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία.

  • «Οπως δεν μπορείς να γίνεις μαραθωνοδρόμος βλέποντας μαραθώνιο στην τηλεόραση, έτσι και στις επιστήμες δεν μπορείς απλά να βλέπεις κάποιον να κάνει διάλεξη», λέει ο Ερικ Μαζούρ, φυσικός στο Χάρβαρντ και πρωτοπόρος της νέας μεθόδου

«Το ανθρώπινο μυαλό συγκρατεί το πολύ επτά αντικείμενα ταυτόχρονα στη μνήμη εργασίας και επεξεργάζεται το πολύ τέσσερα απ αυτά», λέει ο Καρλ Βίμαν, νομπελίστας φυσικός που διευθύνει πρόγραμμα διδασκαλίας φυσικής στο University of British Columbia του Καναδά. «Ομως, ο αριθμός των καινούργιων πραγμάτων που πρέπει να επεξεργαστούν οι φοιτητές σε μία τυπική ωριαία διάλεξη είναι πολύ μεγαλύτερος. Γι’ αυτό δεν πρέπει να μας εκπλήσσει ότι οι μαθητές συγκρατούν μόνο μικρό μέρος όσων τους διδάσκουμε με αυτό τον τρόπο».

  • Στο ΜΙΤ, τα εισαγωγικά μαθήματα στην κλασική μηχανική και τον ηλεκτρομαγνητισμό γίνονται σε αίθουσες υψηλής τεχνολογίας, στις οποίες 80 φοιτητές μοιράζονται σε 13 τραπέζια με κομπιούτερς. Αντί για μαυροπίνακες, οι τοίχοι είναι καλυμμένοι με λευκούς πίνακες και οθόνες προβολής. Ο καθηγητής κυκλοφορεί στα τραπέζια με τους βοηθούς του, κάνει σύντομες περιγραφές των βασικών αρχών και παρακολουθεί τους φοιτητές να εργάζονται σε μικρές ομάδες.

Η αίθουσα βουίζει καθώς μαθητές και καθηγητές κάνουν πειράματα μαζί. «Επί σειρά ετών, θεωρείτο ότι η διδασκαλία είναι η ετοιμασία μιας πολύ καλής παράδοσης», είπε ο Πέτερ Ντουρμάσκιν, λέκτορας Φυσικής στο ΜΙΤ υπέρμαχος της νέας μεθόδου. Με τη νέα μέθοδο αυξάνεται και η προσέλευση των φοιτητών στα μαθήματα, αφού, η προσέλευση στα νέου τύπου μαθήματα συμβάλλει στην τελική βαθμολογία.

Blogger: Δείτε την επίδειξη τεχνολογίας διαδραστικού πίνακα (smart board) που υλοποιείται στο MIT.




http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_world_2_16/01/2009_299508

Σχόλια ...άλλου Blogger
Μπήκα στο μπλογκ σου Αντώνη, αλλά δεν μου επιτρέπει σχόλια - και δεν καταλαβαινω γιατι. Εχεις βάλει κάποιες ρυθμίσεις?
Τέλος πάντων, ήθελα να σου γράψω αυτό:
"Ναι, ειναι φανταστικός Αντώνη αυτός ο πίνακας. Τον είχα δει και σε κάποιο λινκ στο youtube.
Πάντως θεωρώ οτι τον κυριότερο ρόλο πρέπει να τον έχει στην αίθουσα η ΣΧΕΣΗ διδάσκοντα-διδασκόμενου. Και με αυτή η σχέση να θεμελιώνεται η σωστή διδασκαλία. Απο κει και μετά, όλα αυτά τα ωραία θα έχουν πολύ καλύτερα αποτελέσματα.
Θυμασαι, τα λέγαμε και παλιότερα, ειναι καλό ο δάσκαλος να έχει πολλά και ποικιλόμορφα εφόδια που να τον διευκολύνουν να περάσει σαφέστερα κάποιες έννοιες ή ολόκληρα πλαίσια. Αλλοίμονο μόνο αν τα εφόδια αυτά τον υποκαθιστουν.
Να σαι καλά
Σωτος
"
Δεν το δεχοταν με τίποτε.. Τέλος πάντων, στο έστειλα εδω κι όλα οκ.
Παρεπιπτόντως,
Αν θες να δεις και μια άλλη πτυχη του Σώτου, μπες εδώ:
(Στερν - Γκερλαχ, για αρκετους λόγους... Ενας απο αυτούς είναι πως ήθελα να βάλω κατι απο φυσική σε μπλογκ που δεν έχει σχέση με φυσική (αν και γι αυτό δεν ειμαι σίγουρος 100%)... Ενας άλλος είναι πως ζηλεύω αυτους που ανακαλύπτουν τις εγγενείς ιδιότητες των μικρών (αλλά σημαντικών) πραγματων
Να εισαι καλά
Σωτήρης

Δεν υπάρχουν σχόλια: