Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2023

Στο χαρτί και το μολύβι επιστρέφει η Σουηδία, εγκαταλείποντας τους υπολογιστές που πρώτη εισήγαγε πριν 20 χρόνια: Συστάσεις της UNESCO για την τεχνητή νοημοσύνη στα σχολεία [videos]

Δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη η απόφαση της Σουηδίας, μιας από τις πρώτες χώρες στον κόσμο που εισήγαγε τους υπολογιστές και τη νέα τεχνολογία στα σχολεία πριν δύο και πλέον δεκαετίες, να επιστρέψει σε μεγάλο βαθμό στα βιβλία και τα τετράδια.

Το ίδιο και οι προειδοποιήσεις της UNESCO προς τα κράτη μέλη του ΟΗΕ να προσέξουν για το πως εισέρχεται η Τεχνητή Νοημοσύνη στην εκπαίδευση και τον τρόπο που επιδρά στους μαθητές. ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2023

ΠΩΣ ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ ΘΕΤΟΥΝ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ

Από τον Gregory Jantz

Επειδή τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει τόσο διαδεδομένα στη σύγχρονη εποχή μας, είναι εύκολο να ξεχάσουμε ότι το Facebook, το Twitter και τα συναφή τους είναι μόλις λίγων δεκαετιών.
Οι επιπτώσεις του υπερβολικού χρόνου που περνάμε σε αυτούς τους ιστότοπους εξακολουθούν να έρχονται στο επίκεντρο, με βάση όλο και περισσότερες επιστημονικές μελέτες.

Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2023

Η μεταπολεμική γενιά των ελάχιστων γραμμάτων και ο σύγχρονος «αναλφαβητισμός»

 ,

Όταν τελειώσει ο πόλεμος, θαφτούν τα θύματά του και κατακάτσει η σκόνη των μαχών, αρχίζει ο μακρύς και μεγάλος αγώνας της ανοικοδόμησης. Οι εχθροί που άλλοτε βομβάρδιζαν τις πόλεις, δίνουν τη θέση τους σε νέους αντιπάλους: στην πείνα, στη σπάνη και στην ανέχεια, που κάνουν δύσκολο το καθετί. Αυτή είναι η εποχή όπου τίποτα δεν είναι αυτονόητο, απλό ή δεδομένο. ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου 2023

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην εκπαίδευση: Πρώτα το άλογο και μετά το κάρο


Του καθηγητή του ΑΠΘ Δημήτρη  Κουτσογιάννη

Η ευρεία διάδοση των διαλογικών περιβαλλόντων Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ), όπως το Chat GPT, έχει προκαλέσει ήδη μεγάλης έκτασης συζητήσεις στο τύπο αλλά και έντονο προβληματισμό στην επιστημονική  βιβλιογραφία ως προς το πώς μπορούν να αξιοποιηθούν ή όχι στην εκπαίδευση. Το ενδιαφέρον είναι εύλογο, αφού τα συγκεκριμένα περιβάλλοντα έρχονται να υποσκάψουν τα θεμέλια στα οποία στηρίζεται το σχολείο ως τώρα, τον έλεγχο δηλαδή της προόδου των παιδιών με βάση τις γνώσεις που αποκτούν στα διάφορα διδακτικά αντικείμενα. Με μια πρόχειρη ανάγνωση των ερωτήσεων που τίθενται στα σχολικά βιβλία και στις πανελλήνιες εξετάσεις των περισσότερων διδακτικών αντικειμένων, δεν είναι δύσκολο να διαπιστώσει κανείς ότι σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, αν όχι άμεσα, οι απαντήσεις που θα δίνονται από τα μηχανήματα στις ερωτήσεις αυτές θα είναι σε μεγάλο βαθμό  «ορθές» και «πολύ καλά διατυπωμένες». Η διεθνής έρευνα, άλλωστε, επικυρώνει σε μεγάλο βαθμό την επισήμανση αυτή. Το ερώτημα που αμέσως ή εμμέσως τίθεται και θα απασχολήσει έντονα από εδώ και στο εξής είναι: πώς πρέπει να αντιδράσει το σχολείο στη νέα αυτή πραγματικότητα; ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2023

Στέφανος Αρετάκης ο Έλληνας φαινόμενο …

Στέφανος Αρετάκης (γεννηθείς 1987) ετών 36 σήμερα καθηγητής μαθηματικών στο πανεπιστήμιο του Τορόντο στον Καναδά. Ήδη υπάρχει σήμερα η θεωρία Αρετάκη, περί μελανών οπών, που λέγεται «Αστάθεια Αρετάκη». ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ
 

Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2023

Το πληκτρολόγιο «σβήνει» τη γραφή με το χέρι – Σήμα κινδύνου για την ανάπτυξη του εγκεφάλου

 Σχολεία σε Ευρώπη και ΗΠΑ εγκαταλείπουν το χειρόγραφο για χάρη του υπολογιστή - Επιστήμονες εκφράζουν τις ανησυχίες τους καθώς η χρήση μολυβιού και χαρτιού έχει ευεργετικές επιδράσεις στον εγκέφαλο.