Το ελληνικό δημόσιο σχολείο έχει μερικές αρετές που όλοι αποσιωπούν. Οι μεν επειδή θέλουν, έτσι κι αλλιώς, να τις εξαλείψουν, οι δε επειδή τις χάνουν μέσα στην γενική κριτική του συστήματος, θεωρώντας το σχολείο ως ένα πυλώνα αναπαραγωγής της κοινωνικής δομής. Εδώ όμως μιλάμε για την ελληνική ιδιαιτερότητα, μια χαοτική εν μέρει κατάσταση που διασώζει στοιχεία δημοκρατίας και ελευθερίας. Επίσης στο δημόσιο σχολείο όλοι φορτώνουν, βολικά, πολύ περισσότερες ευθύνες από αυτές που του αναλογούν και θα εξηγήσουμε γιατί.
Δευτέρα 2 Ιουνίου 2014
Edu-topia: Η εκπαιδευτική δυστοπία της Ν. Κορέας
H τελευταία αξιολόγηση του εκδοτικού οίκου Pearson, με πρωτοβουλία του Economist για τα εκπαιδευτικά συστήματα διαφόρων χωρών πάνω σε βασικές δεξιότητες ανάγνωσης, γραφής, κατανόησης, μαθηματικών, συνεργασιμότητας κλπ, έφερε την Κορέα στην πρώτη θέση, (τη Νότια για να εξηγούμαστε), γεγονός που προκάλεσε μια ακόμα ταραχή στην κυβέρνηση και τα ΜΜΕ, μιας και η Ελλάδα κατέλαβε την τελευταία, ή σχεδόν την τελευταία.
Παρασκευή 23 Μαΐου 2014
Τρίτη 13 Μαΐου 2014
Η ανεργία και το μέλλον της χώρας.
Η οικονομία λειτουργεί εντός συγκεκριμένου πολιτικού πλαισίου το οποίο έχει καθορισθεί από τις αποφάσεις των πολιτικών οργάνων της δημοκρατικής πολιτείας. Τα πολιτικά όργανα σε μία δημοκρατική πολιτεία υφίστανται την βάσανο της κριτικής του εκλογικού σώματος το οποίο δια της ψήφου του αποτιμά και αξιολογεί τα αποτελέσματα της ακολουθούμενης οικονομικής πολιτικής.
Τρίτη 15 Απριλίου 2014
H εκπαίδευση, η αξιολόγηση και το μέλλον της χώρας.
Eίμαι σίγουρος ότι ακούγοντας τον κ. Ρομπόλη μέχρι τέλους θα ανασκευάσετε αρκετές απόψεις σας σχετικά με την εκπαίδευση, τη σχέση της με την οικονομία, την κοινωνία, την αξιολόγηση, κ.λ.π. Όλες οι συζητήσεις σχετικά με την παιδεία μέχρι σήμερα, καμώνονται ότι δεν έχει συμβεί καμία καταστροφή. Δυστυχώς η επερχόμενη πραγματικότητα είναι ζοφερή και όλα, εκπαίδευση, προγράμματα σπουδών, αξιολόγηση πρέπει να ειδωθούν με βάση τα στοιχεία που κομίζει ο κ. Ρομπόλης. Το καίριο ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί είναι:
- Ποιοι είναι οι σκοποί της εκπαίδευσης και ποιος τους ορίζει; (Σε ποιά χώρα; σε ποιό χώρο;) Αν αυτό δεν αναλυθεί και απαντηθεί με επάρκεια, τότε όλα στην εκπαίδευση θα λειτουργούν εν κενό μέχρι αυτή να καταρρεύσει με πάταγο, αφού θα βρεθεί να είναι σε πλήρη αναντιστοιχία με την πραγματικότητα. Αν όλα αυτά που προβλέπει ο κ. Ρομπόλης ισχύουν και ισχύουν, τότε δεν χρειάζεται να έχει κανείς το χάρισμα για να προβλέψει στο που θα καταλήξει η χώρα. Θα χάνει διαρκώς υψηλής εξιδίκευσης προσωπικό - που να βρουν δουλειά; - συνάμα θα μειώνεται η ζήτηση για σπουδές αφού λίγοι θα μπορούν να χρηματοδοτούν μια επένδυση πολυδάπανη, μακράς διάρκειας με αβέβαια αποτελέσματα σχετικά με την απασχόλιση, στη χώρα. Μοιραία η χώρα θα ιζηματοπιείται και θα χάσει για πάντα την όποια ικανότητα ανάταξης. Θα καταλήξουμε - συνυπολογίζοντας και άλλους ορατούς παράγοντας - χώρα χωματερή κατ' όνομα της Ευρώπης, με όλα τα χαρακτηριστικά μιας Αφρικανανής χώρας που θα ζει ζητιανεύοντας την ελεημοσύνη των ξένων, γνήσιο προτεκτοράτο.
Κυριακή 23 Μαρτίου 2014
Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2014
Η παραγωγική ανασυγκρότηση της Ελλάδας μέρος Α'
Το υπόδειγμα Γιάννη Ροντίρη -ο μηχανικός που οραματίστηκε μια παραγωγικά αυτοδύναμη Ελλάδα και χτυπήθηκε από το πολιτικό κατεστημένο. Απάντηση στο ερώτημα, μετά τι; 1η εκπομπή που υπόσχεται να καλύψει το θέμα σε ένα σύνολο περίπου 3 μερών.
Στην εκπομπή του Γιάννη Παπαμιχαήλ -Καθηγητή εκπαιδευτικής ψυχολογίας, συμμετέχουν:
Βαγγέλης Πισσίας Καθηγητής ΤΕΙ
Οικονομίδης Αλέξανδρος Μαθηματικός & Βιοτέχνης
Ανδρέας Κυράνης Αρχιτέκτονας
(μεταφόρτωση από vmedia.gr) - εκπομπή 'Πειρατές της Δευτέρας'
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)